• Anonym (Emmeline)

Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill

Jag är en 20- årig tjej som jobbar på Grönan. Fråga vad du vill.

• Svar på tråden Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill
  • Aniiee

Hur orkar du med ljudnivån?

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (att)

Kan man köra attraktionerna i olika hastigheter? Börjar attraktionen "stanna av sig själv" när åkturen börjar ta slut, eller är det helt och hållet styrt av "föraren"? Tänker då på t ex attraktioner som discojet, vikingaskepp osv. Frågar för att jag upplever turerna som olika långa, men det sitter nog bara i mitt huvud

• Anonym (Emmeline)
    Aniiee skrev 2013-08-07 14:40:13 följande:
    Hur orkar du med ljudnivån?

Man får ha öronproppar på vissa ställen. Jag har speciella för buller från Apoteket.
  • Anonym (Emmeline)
    Anonym (att) skrev 2013-08-07 14:42:10 följande:
    Kan man köra attraktionerna i olika hastigheter? Börjar attraktionen "stanna av sig själv" när åkturen börjar ta slut, eller är det helt och hållet styrt av "föraren"? Tänker då på t ex attraktioner som discojet, vikingaskepp osv. Frågar för att jag upplever turerna som olika långa, men det sitter nog bara i mitt huvud

Vissa attraktioner (t.ex Popexpressen, Tekopparna och Bläckfisken) har olika program. Vissa program går fortare än andra. Men vi kan bara välja program, inget annat. Många tror att det är vi i attraktionen som styr, så är det inte. Vi trycker bara på en knapp så startar den. Attraktionen stannar av sig själv då åkturen är slut.

På vissa attraktioner så har olika program olika åktider. Så du upplever saken rätt.

Vikingaskeppet finns inte kvar på Grönan längre. Det är i Japan nu.
  • OupaOupa

Har personalen i lotteri- och spelstånden lön som baseras på försäljningsmål? Var där för 2 veckor sedan och alla var som speedade kaniner som gapade och fjantade sig. Ångrade att jag inte tog med mig skämskudden.

• Anonym (Emmeline)
    OupaOupa skrev 2013-08-07 16:45:58 följande:
    Har personalen i lotteri- och spelstånden lön som baseras på försäljningsmål? Var där för 2 veckor sedan och alla var som speedade kaniner som gapade och fjantade sig. Ångrade att jag inte tog med mig skämskudden.

De som är anställda hos Gröna Lund har inte det, de har timmlön. Men alla lottstånd ägs inte av Gröna Lund och vad de har för lön vet jag inte. Tjoandet och tjimandet i lottstånden är en del av utbildningen. De ska göra så.
  • Anonym (?)

Anonym (Emmeline) skrev 2013-08-07 14:32:23 följande:
    Jag är en 20- årig tjej som jobbar på Grönan. Fråga vad du vill.
    Vad är så spännande med att jobba på Grönan för att folk borde ha några frågor om det???
  • Anonym (nyfiken)

Vilkaärde bästa attraktionerna? Hur skulle du t ex lägga upp ett besök för en barnfamilj med två barn på, säg, 7 och 11 år? Aktiviteter, matställen?

• Anonym (Emmeline)
    Anonym (?) skrev 2013-08-07 17:03:42 följande:
    Vad är så spännande med att jobba på Grönan för att folk borde ha några frågor om det???

Läs frågorna folk frågar så får du se!
  • Anonym (Emmeline)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-08-07 17:12:31 följande:
    Vilkaärde bästa attraktionerna? Hur skulle du t ex lägga upp ett besök för en barnfamilj med två barn på, säg, 7 och 11 år? Aktiviteter, matställen?

Det beror på hur långa de är och vad de vill åka. Vågar de åka lite häftigare saker skulle jag satsa på Vilda musen, Kvasten och Flygande mattan (längdgräns 110 för Vilda musen och Kvasten, 120 för Flygande mattan) och varva det med Kärlekstunneln, Spöktåget (om de vågar) och Bläckfisken (110 cm) Elva åringen vill kanske åka Jetline och Insane (140 cm)

Ett tips är att ta en gratis karta i entrén, där står alla attraktioner och längdgränser. De finns på hemsidan också. www.gronalund.com/

Ska ni äta där rekommenderar jag langos som är ett friterat bröd med pålägg.
Svar på tråden Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill