• Erika 78

Fler med minimala symtom i v 7 där graviditeten gått bra?

Hej!!

Jag är nu i v 6+3 och jag har minimalt med symtom. Det ända är att mina bröstvårtor är något ömma, men brösten är inte direkt större eller tunga/spända.
    Sen vid ett få tal ggr så har jag känt ett svagt, svagt illamående som går över. Sen känns det precis som vanligt.

Jag är sååå orolig att det inte är bra att känna lite. Jag har en son på 4år, och när jag väntade honom, så hade jag mer symtom, finnar i hela ansiktet, brösten värkte, kände av drag i livmodern. Men inte nu....

Innan jag nu blev gravid, så fick vi missfall som upptäcktes i v 12, då jag hade blött till och från sen v 8. Jag vill inte uppleva det igen.

Finns det någon mer lite symtom, där er graviditet gått bra??          

• Svar på tråden Fler med minimala symtom i v 7 där graviditeten gått bra?
  • Zanah

Jag hade lite ömma bröst med första barnet men i övrigt inga symptom förrän senare när jag började känna fosterrörelser. Inget som helst illamående utan hela graviditeten var väldigt smidig. Nu när jag är gravid med tvillingar och de säger att illamående kan bli värre märkte jag inte ens att jag var gravid förrän i vecka 9, trodde att jag hade mens men antagligen bara en liten nidblödning. Nu är jag i vecka 27 och allt har gått bra hittills. Har varit på några extra ultraljud och sett att allt verkar vara bra.  Lycka till!

• sofhia

Med forsta barnet hade jag inga symptom alls forutom utebliven mens och nagon vecka med omma brost. Lika var det med nummer tva. Dom ar nu 3.5 ar och 1.5 ar.

• Lo81

Ja har vid mina två graviditeter haft sparsamma symtom, särskilt den första. Var hemskt orolig, har bara blivit gravid via ivf. Då gör man vul i vecka 7+2 och vid båda dessa har jag sagt till läkaren att jag haft mycket lite symtom. Har även ett missfall bakom mig och då hade jag mer symtom. Jag tror dina symtom kommer, och de behöver inte va så kraftiga heller lycka till

• Erika 78

TACK känns väldigt skönt att höra, fler som inte haft så ,mycket symtom där det går bra. Man blir såå nojig.

Fortfarande väldigt lite symtom, ömma bröstvårtor, något tröttare, men annars vanlig . Hoppas det håller i sig och allt är bra.   

• JoyfulJay

Jag är gravid för tredje gången nu och är exakt lika långt gången som dig och jag har inte heller några symtomer. Har inte haft det med någon graviditet. Jag märker att jag är gravid när foglossning sätter igång :-/

• Erika 78
    JoyfulJay skrev 2013-08-09 21:07:47 följande:
    Jag är gravid för tredje gången nu och är exakt lika långt gången som dig och jag har inte heller några symtomer. Har inte haft det med någon graviditet. Jag märker att jag är gravid när foglossning sätter igång :-/

Vad härligt att höra. Eftersom man har ett Missfall med sig i bagaget så är man så nojig och man vet att barn är inget som är självklart.
    Med sonen hade jag mycket mer symtom, men det är klart, alla graviditeter är väl olika.  
  • Erika 78

*Livrädd* Har INGA symtom nu.......mina bröstvårtor som har varit jätte ömma, gör inte det alls nu. Brösten känns mjuka och helt" vanliga" :(

• Frögurka

Ja hade inga symtom alls what so ever. Bara mensvärk som hela tiden oroade mej för de gav mej en känsla av att ett MF hela tiden var på väg. Dagarna efter BIM så ville ja inte testa för ja kände hela dagarna att mensen var på gåg men när den var ca 1,5 veckor sen så testade ja. Då borde ja väk varit i v6. Den molande mensvärken försvann i v9-10. Är nu i v32 o ja har svagt börjat känna mensvärk igen.
    Men de är ju livmodern som växer! Oroa dej inte! Men vill öndå samtidigt säga att bara för att du INTE har nåra symtom så betyder de heller inte att allt är som de ska. Vidrig väntan, men tids nog får du veta.

• Erika 78

Joo jag vet, dessa 12-13 veckor då risken  sen för missfall minskar är oändligt långa. Jag inte ens haft molvärk, om jag hade haft det, kanske jag hade varit lugnare, då jag förstår att livmodern växer....

• turkos77

Jag hade lite ömma bröstvårtor innan bim. Det försvann ganska snabbt. Ibland hade jag lite lmma bröst och molvärk har jag känt av 2-3 ggr. Är i vecka 21 nu. Har fortfarande inga symtom på att jag är gravid. Brösten är större och en liten mage har börjat ta form. Det är allt.

Svar på tråden Fler med minimala symtom i v 7 där graviditeten gått bra?