• Millass

Onda ilningar v 38?!!?

Hej! Ja är i v 38 och har såna jäkla ilningar eller vad man ska kalla det i underlivet. Känns som någon "hugger " till med en kniv! Har hört att man kan känna så när bäbisen fixerar sig, men den har varit fixerad nu i några veckor. Hade även dessa ilningar då när den fixerade sig. Fast inte lika mycket. Mest känner jag det på kväll och natt och har svårt att sova! Har haft väldigt mycket sammandragningar under 2a halvan av graviditeten och i v 34 sa dom till mig att vara lugn pga att tappen redan hade påverkats.. Kan det ha med dessa ilningar att göra eller vad är det?! Det gör verkligen ont, nån som vet vad det är eller som känner igen detta? Första barnet för mig:) Mvh M

• Svar på tråden Onda ilningar v 38?!!?
  • Millass

Såg nu att det inte blev några stycken i texten, hoppas det går att läsa ändå:) (skrivet från mobilen)

• Niju

Är i samma vecka som du och känner likadant, läst att det kan vara någon nerv bebisen ligger och trycker på. 

• Millass

Skönt att höra att någon mer känner av detta, lugnar mig lite! Men det gör ju fruktansvärt ont! Så ja hoppas det går över för oss fort!!:)
    Det stämmer säkert med att det kan vara en nerv, tänkte försöka googla lite, men det är s svårt att sätta ord på såna här känslor!

Känner du också mest på kvällar och nätter?

• Niju

Ja det är en så konstig känsla...just ilning är nog bästa sättet att beskriva det på.

Som värst är det nog när jag kommit hem och sätter mig på soffan efter en promenad eller på kvällen när jag ligger ner :(

• Millass

Ja precis!
    Ja om man varit igång mycket så kan det också komma, de stämmer!
    Är det ditt första barn, eller har du känt så i tidigare graviditet också? Tänkte om det fortsätter tills förlossningen?

Mår du bra i övrigt?
    Ja känner mig väldigt less på att vara gravid nu! Och denna värme som är är så jobbig, så tråkigt att inte kunna njuta av en så fin sommar:/ men man får ju nåt riktigt fint snart, o då är det ju värt allt:)

• abovo

Här är en till med dessa härliga ilningar/hugg! Min BM säger att det beror på att bebis trycker på någon av alla nerver som finns där nere. Jag hade så under min förra graviditet också även om jag har betydligt mer nu. Idag fick jag tom en så stark ilning att jag ramlade, tappade liksom känseln i benen. Sjukt obehagligt!

• Millass

Kände du detta ända fram till förlossningen abovo?
    Men fy vad otäckt!!!! Det är riktigt obehagligt med dessa ilningar, och speciellt när det kan gå så illa att du trillar och tappar känseln!:(
    Vilken vecka är du i nu?

Hoppas att det försvinner, eller att förlossningen startar nu! Så man slipper detta:/

• abovo

Jag är i 38+1 och jag tror att jag hade det fram till förlossningen med dottern, minns faktiskt inte. Ja, obehagligt är det och man ser ju lite knäpp ut när man går runt och gör grimaser. Smärtan är ju brutal, tack och lov att den bara sitter i en kort stund. Det värsta är när man får flera på raken.

• Millass

Usch då, tur att vi inte har så långt kvar! Skönt att man slipper se sig själv grimasera;)
    Ja de går ju an när det är en gång, men oftast kommer det ju några på raken..

Imorse vid 6 fick ja världens kraftigaste mensvärk under någon minut, kunde inte röra mig! Nån form av förvärk antar jag.. Men sen har de bara vart dom här ilningarna några gånger.. ð??´

• abovo

Oj, spännande med förvärkar! Med dottern började förlossningen med svag, svag mensvärk och lite vattenläckage. Slemproppen hade gått ett par veckor innan. Nu känner jag nada, har kanske haft ett par omgångar av mensvärk men annars inget. Tror nästan inte att det kommer komma någon bebis.

• Millass

Kan ju ta flera veckor ändå tyvärr.. :| hoppas dock de sätter igång snart;)
    Okej, men det kan ju starta på så olika sätt, kanske bara sätter igång för dig, kan ju komma när som helst vi får hålla tummarna att bäbisarna vill titta ut snart!:)

Svar på tråden Onda ilningar v 38?!!?