• goteborgemma

Billiga ekologiska och miljövänliga prylar sökes!!

Hej hela FL!!

Jag hoppas ni kan hjälpa mig. Jag är så trött på all konsumtion just nu och vill bara handla ekologiska prylar och ha dem runt omkring mig. Har fått en nojja att barnen dessutom lider av alla dessa plaster i leksakerna, kläderna, Enummer i maten osv...

Bor med min familj i hus men inte nära någon storstad och har egentligen inte någon större budget för att handla grejer till hemmet till dubbelt så dyrt pris bara för att det är ekologiskt...så tips mottages med många tack!!
  • Svar på tråden Billiga ekologiska och miljövänliga prylar sökes!!
  • snedtak

Begagnat är bästa tipset om man vill vara miljövänlig! Och inte är det särskilt dyrt heller.

• goteborgemma
    Annah88 skrev 2013-08-08 01:11:26 följande:
    Du gav mig nyss en affärsidé ;) vart bor du?

På vishan, Göteborg är väl den närmsta storstaden jag kan hitta! Men internetsidor och så är det jag söker nu.
    Vad har du för idé? Berätta! Lika affärssinnade som jag är alltid kul att komma i kontakt med :) 
  • goteborgemma
    snedtak skrev 2013-08-11 00:40:24 följande:
    Begagnat är bästa tipset om man vill vara miljövänlig! Och inte är det särskilt dyrt heller.

Begagnat ja, men det är fortfarande  problem hur jag skall få det hem till mig. Har du någon sida förutom blocket som är inriktad på nya / begagnade ekologiska prylar?

Jag har gjort lite snabba sökningar om du vill kolla in dem o se vad du tyker...unnamei som verkar vara ett gemytligt företag och www.collectiveshopping.se som verkar har erbjudanden uppe från Unnamei nu. Handlar du mkt från sådana sidor....erfarenheter / råd tas tacksamt emot! 
  • En blå giraff

Men bor du inte i närheten av någon second hand butik? Jag handlar massor av prylar second hand mycket p.g.a. miljö och även ekonomiska skäl. Myrorna och Röda korset har ju massor av butiker. 

Tradera är ju också toppen, då skickas ju sakerna hem till dig dessutom. 

• mysgumman87
    goteborgemma skrev 2013-08-11 21:14:24 följande:

Begagnat ja, men det är fortfarande  problem hur jag skall få det hem till mig. Har du någon sida förutom blocket som är inriktad på nya / begagnade ekologiska prylar?

Jag har gjort lite snabba sökningar om du vill kolla in dem o se vad du tyker...unnamei som verkar vara ett gemytligt företag och www.collectiveshopping.se som verkar har erbjudanden uppe från Unnamei nu. Handlar du mkt från sådana sidor....erfarenheter / råd tas tacksamt emot! 

Denna kopp från Unnamei köpte jag i våras, en till mig själv och en som present till min syster. Den håller värmen bra och är riktigt söt. Jag borde nog gå in o köpa den själv som julklapp faktiskt...för nu är den på halva pris ju 

www.collectiveshopping.se/deal/0cb2d311239947...

• mysgumman87
    snedtak skrev 2013-08-11 00:40:24 följande:

En blå giraff skrev 2013-08-11 21:19:18 följande:
    Men bor du inte i närheten av någon second hand butik? Jag handlar massor av prylar second hand mycket p.g.a. miljö och även ekonomiska skäl. Myrorna och Röda korset har ju massor av butiker. 

Tradera är ju också toppen, då skickas ju sakerna hem till dig dessutom. 

Begagnat är faktiskt det allra bästa! Kör alltid det när det gäller mig själv men gillar såna här trådar för ibland vill man ju hitta nya prylar också. Hur funkar det på Myrorna förresten......vart går pengarna?
  • Amalia079

Kläder och saker till barnen köper jag mest på nätet. En fin nätbutik med ekologiskt är littlebloom.se

Mat har de mer ekologiskt på coop än ICA

Svar på tråden Billiga ekologiska och miljövänliga prylar sökes!!