• LevLivetNu

Hur hitta bra barnvakt vb? Känns olustigt ta hem främmande ..

Ensamstående på heltid med 5-åring. Har jourdagis men skulle behöva barnvakt några få ggr per månad för att kunna träna och ev en enstaka gång gå ut med vänner och äta.

Mina föräldrar är för sjuka/Gamla de orka inte. andra vänner har ingen självklart plats som barnvakter.

Hur hitta en pålitlig barnvakt? Drar mig, känns otryggt med främmande person...

TIPS???

• Svar på tråden Hur hitta bra barnvakt vb? Känns olustigt ta hem främmande ..
  • lovely89
    LevLivetNu skrev 2013-08-08 10:48:19 följande:
    Ensamstående på heltid med 5-åring. Har jourdagis men skulle behöva barnvakt några få ggr per månad för att kunna träna och ev en enstaka gång gå ut med vänner och äta.

Mina föräldrar är för sjuka/Gamla de orka inte. andra vänner har ingen självklart plats som barnvakter.

Hur hitta en pålitlig barnvakt? Drar mig, känns otryggt med främmande person...

TIPS???
    Finns det inga äldre barn i släkten som kan vara barnvakt ?? 
    Eller om de känner någon som är pålitlig och så ???  
  • LevLivetNu
    lovely89 skrev 2013-08-08 10:51:13 följande:
    Finns det inga äldre barn i släkten som kan vara barnvakt ?? 
    Eller om de känner någon som är pålitlig och så ???  
    nix
  • lovely89

Men kan du inte skriva annons och sen att du lär känna en person som känns bra och är med flera ggr innan du lämnar dom själva ??

Det är ju så populärt med okända barnvakter i utlandet och tror ex. svenska flickor mellan 16-20 är väldigt pålitliga :)  

• Bling1975

Jag var också skeptiskt inställd till att anlita någon via en firma. Men så blev min man sjukskriven och jag hade några viktiga jobbgrejer så vi behövde akut hjälp dagtid. Jag vågade prova eftersom min man skulle vara hemma även om han inte klarar av att ta hand om dottern själv.

Vi fick en fantastisk barnvakt. 20 år och vana av små barn och förskola. De klickade direkt och hon är toppen med dottern. Nu tar vi det sakta så min man nattar henne vid vilan men det skulle säkert också gå bra. Vi ska väl prova det så småningom. Ge det bara lite tid och ha en liten inskolning och se att de gillar varandra först.

• Cornette

Det kanske finns nån student som vikarierat på dagis som vill ställa upp? Det finns en sån tjej på dotterns dagis och det är den första jag skulle kontakta om jag inte haft familjen till hjälp.

• Sofievk

Hej!

Det finns mängder av bra tjänster där du kan hitta som barnvakt :) Vissa med prenumerationsupplägg och andra med mer engångsupplägg. Tänk på att ha en intervju innan, för att säkerställa att barnet och den nya barnvakten funkar bra ihop. Här har jag listat några som du kan kika på:

1. nanny.nu = anställda barnvakter där företaget parar ihop dig med den person som de tycker verkar bäst lämpad för dina behov (ca. 230 kr/timmen)
    www.nanny.nu/hem-kund/

2. Yepstr = du får svar från drivna ungdomar i närområdet och väljer själv den barnvakt du vill ta hjälp av. (75-130 kr/timmen, försäkring ingår)
    goo.gl/W3GwMp

3. Veterankraft = ta hjälp av en pensionär som har livserfarenhet och tid att passa barnen. (ca. 200 kr/timmen)
    veterankraft.se/privatkund/vara-tjanster/barnpassning/

Svar på tråden Hur hitta bra barnvakt vb? Känns olustigt ta hem främmande ..