Tuttiluttan skrev 2013-08-08 12:06:58 följande:
Jag har genom gått 3 IVF på RMC aldrig ngn insemination. IVF:en är de ju 3 färsk försök som gäller eller 5 försök om man har embryo till FET. Man får ju 6 poäng som man har tillgodo.
Låter lite väl för bra för o vara sant att man får göra så många inseminationer man vill. Även de kostar ju en del att genomföra.
Jag hade ringt och pratat med RMC och dubbelkollat de, så ni inte kommer en dag och så de stopp!
Där finns de som är oförklarligt barnlösa som ändå genomgår IVF ( efter att de försökt med insemination med negativt resultat )
Lycka till!
Tack för ditt svar!
Ja jag har hört att man får 3 försök med IVF och hört talas om poäng. Men de är oberoende av insemination om jag förstått det rätt.
Problemet med att ringa RMC är ju att det är så svårt att komma i kontakt med dem. Oftast hamnar man inte ens i kö. Så tänkte fråga här om någon visste så kanske någon annan kan komma fram på linjen som har viktigare frågor än jag :)
Anledningen att jag frågar är att vi ska som sagt först nu göra insemination för att sedan gå över till IVF.
Men jag har ett myom som läkaren råder mig till att operera bort. Det finns risk för missfall om jag blir gravid. Men jag är livrädd för en operation... Läkaren tyckte då att vi kan ju testa en insemination först för att se. Men har man då bara några få försök vill jag inte "slösa" dem. Så då får jag ju överväga en operation eller testa den där nya medicinen..