• Anonym (6 timmar)

Vart kan man jobba sex timmar? Västerås/Eskilstuna

Hallå!
    Jag är lite frustrerad, har sökt jobb hela dagen och kollat utbildningar. Grejen är den att det är viktigare för mig med tiden man arbetar än arbetsuppgiften!

Så har någon nåt tips om vilket jobb som har max sex timmars arbetsdag? Och det måste vara dagtid då jag har barn. 

Tack på förhand! :)

Bor i Västerås/Eskilstuna trakten förövrigt! 

• Svar på tråden Vart kan man jobba sex timmar? Västerås/Eskilstuna
  • Anonym (korrigering)

Ordet "vart" är felaktigt i din frågeställning. Korrekt mening skulle vara: "Var kan man jobba sex timmar?"

• Anonym (6 timmar)
    Anonym (korrigering) skrev 2013-08-08 14:02:55 följande:
    Ordet "vart" är felaktigt i din frågeställning. Korrekt mening skulle vara: "Var kan man jobba sex timmar?"
    Ok, och ditt inlägg var ovidkommande.

We all make mixtapes! 
  • Masken84

Det lär väl finnas jobb inom vården typ 50% Varför vill du inte jobba mer än 6 timmar?

• Anonym (små barn)

Alltså, om du har små barn kan du ju ha en heltidstjänst, men ändå jobba 75% fram tills barnen är 7 har jag för mig...

• Anonym (Mamma M)

Du får väl som sagt kolla efter deltidstjänster.
    Svårt att säga inom vilket yrke man skulle kunna ha sex timmars arbetsdag - det är väl snarare en fråga om vad för slags tjänst du skulle kunna söka, dvs omfattningen på den.

Vad är du utbildad till? Vad har du för tidigare arbetslivserfarenhet?
    Det är nog ändå där du måste utgå ifrån, o sedan hålla utkik efter tjänster om 50-75%, eller vad du nu har tänkt dig.

Gå ner i tid har man rätt att göra enligt föräldraledighetslagen, men det kräver dock en tillsvidaretjänst i grunden.
    Kanske kan vara möjligt att gå ner i tid på ett vikariat också, men är det en heltidstjänst som du vikarierar på så kan ju arbetsgivaren lika gärna säga ifrån o anställa någon annan. 

• godisrottan

Jobb som personlig assistent kan man ofta "styra" rätt bra. På så sätt att man kan berätta för förmedlingen eller kommunen hur många timmar och när man kan jobba och så passar de i hopp tiderna med någon brukare som har liknande önskemål. 

• Dixie

Det bästa är nog att söka tjänster med kontorstider, vid en intervju kan du ju fråga om det finns möjlighet att jobba 80%. Det gjorde jag vid en intervju, det viktiga för dem var att jag kunde vara där varje dag men det gjorde inte så mycket att jag slutade lite tidigare.

Svar på tråden Vart kan man jobba sex timmar? Västerås/Eskilstuna