• Flizan30

Vilken höstjacka till 7 årig tjej?

Jag skall köpa höstjacka (funktionsmaterial) till min 7 åriga dotter. har lite beslutsångest. har bara provat Pops jacka tidigare som vi varit nöjda med men är lite sugen på att prova något annat. pops jacka isåfall i lila färg.Jag väljer mellan Pop, Reima eller ticket to heaven. Vill iallafall att man skall kunna ha fleece under och att den är tålig mot smuts väder och vind.

www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=6783930&sectionid=clothes&subsectionid=outdoors

www.babyshop.se/lidia-jacket-begonia-rings/p/52228

www.babyshop.se/r-tec-jacket-ample-pcs-grey/p/52195

• Svar på tråden Vilken höstjacka till 7 årig tjej?
  • Elovil

Jag tycker om Verre de Terres kläder. Bra kvalité, lite roligare design

• Anne69

Jag blev inspirerad av dina länkar och beställde softshell-jackan från Reima. Om den sitter bra så är softshell toppen!

• Flizan30

Vad kul! Men är Reima soft Shell? Det är det svåra med internet att man köper lite grisen i säcken. Berätta gärna hur den är när den kommit.

• Anne69

Reima-jackan är jättefin!! Kvaliteten är bra - ja, det är softshell - och passformen är bra. Storleken helt "normal".

• Indianica

Reima har fina funktionskläder tycker jag. Vi kör med deras skaljacka som jag tycker är mycket skönare i tyget än POPs. Man kan fästa en Reima fleece i den också om man vill. Jag upplever att flickjackorna är lite insvängda i passformen och därför inget för knubbiga barn tror jag, då får man gå upp en storlek. POPs kläder är ju oftast mer fyrkantiga i passformen.

Jag handlar mina reimakläder på Reimas egen webbshop som har stort utbud: www.reimashop.se

• supersötasilversara

Om man ska vara praktisk så tycker jag pops eller reimas jacka är bäst, med tanke på smuts så syns det mindre på dessa. Men jag tycker atg reimas jacka var lite väl spräcklig för min smak, man blir yr av att titta på den. Hellre ha en mönstrad mössa. Så ja, det blur nog pops jacka som jag röstar på, i detta fall. Sen är INTE softshell lika vattentåligt/tätt som en skaljacka. Två olika plagg.

Svar på tråden Vilken höstjacka till 7 årig tjej?