• 2012mamma

Lätta vinterskor

Tänkte vara ute i tid i år eftersom vi fick besöka 7 par skoaffärer förra året innan vi hittade ett par vinterskor i sonens storlek.

Skulle villa ha ett par i vinter som inte väger bly vilket dom flesta verkar göra. funderar på dom här: http://www.zalando.se/adidas-performance-zambat-2-i-vinterstoevlar-blatt-ad543a0sh-502.html?size=23 eller ett par moonboots. 

tror ni dom är tillräckligt varma och står emot fukt?  

• Svar på tråden Lätta vinterskor
  • Vaniljsemlan

Eccos barnkängor är lätta och håller!

• Vaniljsemlan

Jag tittade länken efter inlägget. Det var kanske inte kängor du tänkte på...

• 2012mamma

Har väl egentligen inte tänk på vilken typ av sko. Bara dom är lätta, varma och håller emot fukt i vinter så är jag nöjd! :)

• k girl

Har ni snö om vintern? Om ja, så skulle jag nog inte köpa de skorna, de såg ju närmast ut som höstskor...  Kuomaskor är varma och sköna och framför allt väldigt lätta. Jag har ett par själv som jag älskar. Nackdelen är att de kan bli blöta om det är väldigt blött ute (har dock aldrig hänt min son på 3,5).  

• Maisie

Superfit har väldigt lätta skor och de är både varma och vattentäta. Det blir ett par sådana i år igen.

• puss

Viking rekommenderar jag, varma lätta och vattentåliga.

• puss
    nozpa skrev 2013-08-09 20:27:32 följande:

Viking säger jag också.

• jagochnois

viking har vi alltid haft. dom är lätta tycker jag. kavat vattentät är också bra och lätta. har vi inhandlat ett par till denna vintern men även viking också. ;)

Svar på tråden Lätta vinterskor