• Anonym (Hirsutism)

någon mer med hirsutism?!

Har du hirsutism? 
    Jag försöker få läkarna att testa mig för att se om jag har det. Jag har hår på ryggen, hakan och halsen och har haft det sedan jag slutade med p-piller. Min mens är oregelbunden och jag har problem att bli med barn, blir jag med barn får jag missfall.
    Jag har inte pco. Detta har fertilitetsläkarna kollat flera gånger nu och jag har inga sådana problem. Har googlat en del och alla problem jag har stämmer in med hirsutism.

Har du det? Hur yttrar det sig hos dig? 

• Svar på tråden någon mer med hirsutism?!
  • Anonym

Jo, jag har det, men mitt beror på pco. Om jag inte äter p-piller eller androcur så har jag kraftigare hårväxt än vad jag har nu. Medicinerar jag så slipper jag hår på rygg och bröst, samt resten av behåringen är "mildare". Men jag har ju ändå riktigt hemsk hårväxt på hals och ansikte. Och ja, armhåret rakar jag och benen ser ut att tillhöra en karl. Väldigt grovt hår på underbenen så det tar ju inte speciellt lång tid innan håret är tillbaka efter man rakat. Och vaxning/epilering gör för ont med så grova strån, och typ veet hårborttagning hjälper ingenting.

• Anonym (Hirsutism)

Så allvarligt är det inte för mig. Jag har två fläckar på hakan, lite på halsen, mycket på ryggen mellan skulderbladen och upp mot nacken men i övrigt ingenting.

Men det räcker för att jag ska må dåligt.

Har du lyckats bli med barn?

• Anonym

Nix, inga barn. Har inte haft mens på flera år pga min pco, dock så har jag inte aktivt försökt att få heller, men jag levde i många år i ett förhållande och vi använde aldrig skydd och jag blev aldrig gravid.

Svar på tråden någon mer med hirsutism?!