Solveig og Kosinus skrev 2013-08-09 07:01:28 följande:
Jag har också lite svårt att tro att allt stämmer. Boker är så himla fragmentarisk och det känns tydligt att Felicia mår väldigt dåligt och bara det kan ha förvrängt minnesbilder.
Ja är lite besviken då jag väntat mig att få veta mer av vad som hänt bakom kulisserna.
Jag håller med om detta + att vissa saker som tydligt upprör Felicia har med tidsåldern att göra. Hon är exempelvis förfärad av att Anna röker inomhus osv.
Med det sagt tror jag att Anna inte verkar va riktigt riktig och borde verkligen inte föreläsa om barnuppfostran.
Solveig og Kosinus skrev 2013-08-08 21:12:43 följande:
Ja, om det som beskrivs i boken stämmer så måste ju Wahlgren nästan ha nån form av störning.
På vilket sätt menar du då? Jag tycker att den var undrerligt, hattigt skriven och bitvis ganska diffus. Men den ger en intressant inblick i en tragisk barndom.
Ja den va hattig, jag läste ut den på nån timme. Den är barnsligt skriven och dåligt formulerad. Och vad in i helskotta hade inledningen att göra med resten av boken?
123 skrev 2013-08-08 21:18:14 följande:
Ja, fast det är nog svårt att vara saklig och hitta rätt formuleringar när det handlar om en själv och de kränkningar man blivit utsatt för.
Tycker det är långt värre att läsa tex Jan Guillou som livnär sig på sitt skrivande men ändå inte får till det.
Visst kan det vara svårt att skriva om en själv, men hon ska vara författare. Hade boken inte handlat om Anna (på ett negativt sett) så kan jag inte se att ett seriöst förlag hade gett ut den.
Om det är så hon skriver, är iaf inte jag motiverad att köpa hennes andra alster.