Min son vänds emot mig
För ett halvår sedan fyllde våran son Hannes som vi har gemensam vårdnad om 12 år. Samma vecka fick jag
veta att hans pappa hade frågat honom om han ville flytta till honom utan att jag visste något. Sonen sa i flera veckor att han inte visste hur han ville göra men en dag gav han luren till sin pappa för han ville inte säga det själv åt mig.
Han är inte själv redo att ta sådana beslut p.g.a utvecklingsvårigheter, svårt att uttrycka sig och ADHD. Han är lättpåverkad och blir lätt entusiastisk när det händer något som han tycker är roligt och ser fram emot.
Allt var redan planerat och bestämt och flytten gick väldigt fort och jag hölls utanför hela tiden.
Ingenting jag sa kunde påverka något och jag fick höra att han hade lovat en massa roligheter och köpt massa saker till honom.
Skolan var redan bestämd vart han skulle gå och jag fick veta det några dagar innan vi var kallade dit på besök som jag tvingades sitta igenom hela besöket medans han låtsades som att det var något vi hade kommit överens om.
Desto mer tiden gick hände mer och mer saker bakom min rygg och jag känner att jag håller på att förlora min son.
Jag vet inte hur jag ska gå till väga, vart vänder man sig till att börja med?
Samarbete är uteslutet då han redan har manipulerat eller kommit överens med sonen innan.
Det jag är ute efter är att får ensam vårdnad.
Hoppas någon vet hur en sådan process går till...
// Sara