• Anonym (nya mamman)

erfarenhet av använda gördel efter förlossning

Hej. Jag fick mitt 4e barn i lördags och vill för första gången använda gördel för mage och höfter för kolla om magen drar ihop sig snabbare och blir platt. Har alltid annars fått platt mage efter mina andra förlossningar, vill testa för nyfikenhet denna gång.. Har ni använt detta och vad tyckte ni?

• Svar på tråden erfarenhet av använda gördel efter förlossning
  • Anonym (Tjo)

Jag har visserligen bara fött barn en gång så jag kan inte jämföra med så mycket men jag använde belly bandit från förlossning i typ 2-3 månader, från att jag vaknade på morgonen tills jag gick å la mig på kvällen! Magen blev platt snabbt, magmusklerna drog ihop sig väldigt fort och gördeln gav ett skönt stöd för ryggen tyckte jag. Kommer köra med den efter denna förlossningen oxå (är gravid nu igen!).

Jag kan ju jämföra med min mamma och min syster som har samma gener och kroppstyp och deras magar är ganska stora och degiga med delade magmuskler trots att de är smala för övrigt...

• Anonym (nya mamman)
    Anonym (Tjo) skrev 2013-08-08 22:57:42 följande:
    Jag har visserligen bara fött barn en gång så jag kan inte jämföra med så mycket men jag använde belly bandit från förlossning i typ 2-3 månader, från att jag vaknade på morgonen tills jag gick å la mig på kvällen! Magen blev platt snabbt, magmusklerna drog ihop sig väldigt fort och gördeln gav ett skönt stöd för ryggen tyckte jag. Kommer köra med den efter denna förlossningen oxå (är gravid nu igen!). Jag kan ju jämföra med min mamma och min syster som har samma gener och kroppstyp och deras magar är ganska stora och degiga med delade magmuskler trots att de är smala för övrigt...

Har hört den ska vara bra, men ganska dyr va? Köpte en från Lindex idag för 200 som jag tänkte testa. Hoppas det funkar .)
  • Rockelina

Bara ett barn här men använde en från lindex första månaden efter graviditet efter tips från kompis som sa att alla i hennes ursprungsland använde det. Synd inget av att jag fött en stor pojke. Annat tips:oljade in slidan veckorna innan med olja från hälsokost. Funkade bra det med. Gör slidan mer tålig och minskar risk att spricka.

• Anonym (Tjo)

Minns inte va den kostade, typ 4-700 kanske?!? Men jag tror att vilken gördel som helst är bättre än ingen alls. Hade jag köpt en på typ lindex hade jag undvikit någon med såna skenor i bara, det blir så obekvämt när man växlar mellan stående å sittande tycker jag. Och även sett till att den är ordentligt bred och går från bh och ner över troskanten

Kan oxå rekommendera olja, fast har bara testat på magen har sluppit bristningar trots att vi har skräckexempel på zebra magar i familjen!

Anonym (nya mamman) skrev 2013-08-08 23:10:45 följande:
    Har hört den ska vara bra, men ganska dyr va? Köpte en från Lindex idag för 200 som jag tänkte testa. Hoppas det funkar .)

• Rockelina
    Anonym (Tjo) skrev 2013-08-09 07:41:22 följande:
    Minns inte va den kostade, typ 4-700 kanske?!? Men jag tror att vilken gördel som helst är bättre än ingen alls. Hade jag köpt en på typ lindex hade jag undvikit någon med såna skenor i bara, det blir så obekvämt när man växlar mellan stående å sittande tycker jag. Och även sett till att den är ordentligt bred och går från bh och ner över troskanten
    Kan oxå rekommendera olja, fast har bara testat på magen har sluppit bristningar trots att vi har skräckexempel på zebra magar i familjen!
    Ja jag använde också på magen. Olja funkar! Jag använde Weleda graviditetsolja.

• Anonym (Tjo)

Jag kör bio-oil varje kväll och body shops cocoa butter varje morgon förra graviditeten växla jag mellan body shops cocoa butter och mandelolja från Apoteket!!

Rockelina skrev 2013-08-09 09:43:06 följande:
    Ja jag använde också på magen. Olja funkar! Jag använde Weleda graviditetsolja.  

• Anonym (nya mamman)

Jag har aldrig smörjt in med nån olja eller så men har inte fått några bristningar

• Anonym (bristningar)

Och jag har använt olja på magen varje kväll och har ändå fått bristningar. Det är hormonellt som så mycket annat.

• Anonym (nya mamman)
    Anonym (bristningar) skrev 2013-08-10 10:31:41 följande:
    Och jag har använt olja på magen varje kväll och har ändå fått bristningar. Det är hormonellt som så mycket annat.

Jag tror det beror på gener med, ingen kvinna i hela min släkt har bristningar på magen efter förlossning
Svar på tråden erfarenhet av använda gördel efter förlossning