• majatoby

parfymfritt tvättmedel

hej

jag är en tvättmedels fanatiker och älskar goda tvättmedelsdofter.. men är det så bra att tvätta bebisens kläder i det? eller måste man ha helt parfymfritt?

• Svar på tråden parfymfritt tvättmedel
  • Glad och Gravid

tror de... jag ska ha det, parfymfritt alltså. dom är väldigt känsliga!

• Norrland77

glöm inte att ha ett skölmedel utan parfym också...

• Norrland77

ehh...sköljmedel alltså

• MotherOfTwo

Jag var också doftfanatiker innan jag fick barn. Men efter påtryckningar från olika håll så började jag använda parfymfritt tvättmedel och sköljmedel och idag är min dotter tre år och jag använder fortfarande parfymfritt och har faktiskt vant mig.
    JaG unnar mgi en lite dyrare parfym istället

• knyttis

Har tvättat bebiskläder idag, använde Ariel Sensitive parfymfri tvättmedel samt Comfort parfymfri mjukmedel och det blev riktigt bra och mjukt! Gillar dofter jag också annars men det känns ju fel till en lite bebis...

• Sicilly

Jag har fått höra att man inte ska använda sköljmedel överhuvudtaget....
    Handdukarna blev inte speciellt sköna utan kan jag säga...

• Kewo

Man kan halvera tvätt- och sköljmedelsmängden när man tvättar babykläderna. Det är oftast inte svårt att få bort vällig etc och då behövs inte så mycket tvättmedel. (Tvätta för hand bort fläckar ifall blöjan läckt och kör sen i tvättmaskinen.) Använd flytande tvättmedel. Det torra löses ibland inte upp ordentligt och sköljs ur, små korn kan ligga kvar i textilierna och irritera en känslig liten babys hud.

Tänk på att tvätta handdukar och lakan till babyn på samma vis. Dina egna kläder kan Du använda parfymerat tvätt och sköljmedel till, men om Du ammar, så låt bh:n åka med i babyns tvätt. Samma sak med tröjor Du har inne när Du bär Din baby. Den lilles kind vilar ofta mot den vuxnes axel...

Svar på tråden parfymfritt tvättmedel