Ska vi hjälpas åt att sänka högt blodtryck?!!
En kort bakgrund:
Kvinna 32 år.
Är överviktig (BMI 30,8) pga ätstörning. Går sedan i januari i terapi på ätstörningsenhet. Får bra hjälp men har inte gått ner något, men får sällan hetsätningsattacker nu mera, men är rädd för att banta för att jag vill inte falla tillbaka in i hetsätningen, som är en konsekvens av många års bantning.
Födde barn för knappt två år sedan, hade högt blodtryck, minns ej hur högt men jag kollades tre gånger / vecka sista månaden och sedan blev det riktiga BB (ej egenvård) för att de skulle ha koll på mig.
Testade blodtrycket ett par gånger tills jag var "friskförklarad" efter graviditeten.
Men nu i veckan skulle jag ha nytt preventivmedelsrecept men det blev inget med hormoner i pga blodtryck 140 / 90 dvs en lätt blodtrycksförhöjning.
Har läkartid på tisdag.
Jag måste ta tag i mitt liv nu. Jag är alldeles för ung för att vara sjuk. Jag vill orka vara med min underbara dotter, länge!
Som sagt kan jag pga ätstörningar inte banta, men jag måste verkligen ta tag i min livsstil och komma i gång med motion. Har läst lite om kaffe, socker mm men inte satt mig in i något än.
I broschyren jag fick är det bara bilder på gamlingar
Det senaste samtalet hos kuratorn handlade mest om att jag inte tar hand om mig själv! Och en vecka efter kommer domen från barnmorskan... Dags att vakna!