• streaman

mens efter uttagen hormonspiral

hej,
    jag tog ut min hormonsprial för snart en månad sedan för att kunna bli gravid igen. Under hela tiden jag haft spiralen har jag varit helt utan menstruation. Mitt probelm nu är att jag jag inte fått tillbaka min mens och därför inte heller vet om jag har ÄL. Bm sa att allt skulle vara som vanlgt redan dagen efter spiralen var ute, men nu har läst att andra fått andra besked. Så nu undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av hur länge det tagit att återfå menen efter att hormonspireln tagits ut.  

• Svar på tråden mens efter uttagen hormonspiral
  • streaman

Puffar lite! Ingen som har ngn erfarenhet? Blir allt mer orolig att nåt är knas...

• klarlack

Ser att ingen svarat och jag undrar lite samma sak. Har du fått svaret på din fråga?

Jag tog ut min hormonspiral för 2 veckor sedan och fick en blödning efter 2 dagar, det var rikligt som en vanlig mens och höll i sig 4-5 dagar. jag vet inte om det var riktigt mens eller om det bara var en "blödning" efter spiralen men det var ju som sagt lika mycket som vanlig mens.
    Har testat med ÄL stickor en det visar inget.

• streaman

Hej, kul med svar nä jag har inte fått veta något men min mens kom drygt 1½ månad efter att jag tog ut spiralen. Så nu vet jag iaf att jag funkar

jag tycker det låter som om du redan har haft din mens så det är ju possitivt. Ev. blödning efter att ha tagit ut spiralen skulle nog inte ha hållit i sig så länge... Det är ju inte säkert att den är regelbunden så därför kankse du heller inte fått utslag på ÄL än.

Lycka till!   

• Sassa101
    streaman skrev 2013-08-09 15:25:28 följande:
    hej,
    jag tog ut min hormonsprial för snart en månad sedan för att kunna bli gravid igen. Under hela tiden jag haft spiralen har jag varit helt utan menstruation. Mitt probelm nu är att jag jag inte fått tillbaka min mens och därför inte heller vet om jag har ÄL. Bm sa att allt skulle vara som vanlgt redan dagen efter spiralen var ute, men nu har läst att andra fått andra besked. Så nu undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av hur länge det tagit att återfå menen efter att hormonspireln tagits ut.  
    Hej streaman!

Vet inte om du har fåt något mer svar. Men när jag tog ut min hormonspiral för lite över en månad sedan. Började jag blöda efter ca 2 dagar, Var precis som en menstruation, det höll i sig i 5 dagar. Sedan har jag små blödningar i ca 1v efter det så kom mensen igång. Så för mig strulade det lite i början men nu är det på rätt spår. Hoppas det går bra för dig! :)
  • streaman
    Sassa101 skrev 2013-09-12 21:40:01 följande:
    Hej streaman!

Vet inte om du har fåt något mer svar. Men när jag tog ut min hormonspiral för lite över en månad sedan. Började jag blöda efter ca 2 dagar, Var precis som en menstruation, det höll i sig i 5 dagar. Sedan har jag små blödningar i ca 1v efter det så kom mensen igång. Så för mig strulade det lite i början men nu är det på rätt spår. Hoppas det går bra för dig! :)

tack för svaret! Jag har inte fått något annat svar men min mens kom till slut (ca 2 veckor för sent) och fungerar nu som vanligt igen
  • Vadvetjaaaaag
    sweetheart80 skrev 2015-03-10 07:23:29 följande:

Jag fick vänta i 5v på min mens så inte ovanligt att det tar lite tid

Hur lång tid tog de innan du blev gravid ?:)
  • Vadvetjaaaaag

För tre dagar sen fick jag min mens :) alltså ungefär 3 veckor efter uttag. Hoppas på äl om typ 2 veckor :)

Svar på tråden mens efter uttagen hormonspiral