• Anonym (Längtar)

Vad gör man om mannen inte vill ha fler barn?

Hej! Jag och min man har redan två barn i skolåldern. Och han vill absolut inte ha fler. Vad ska jag göra med min längtan? Hur ska jag gå vidare? Det finns ju ingen lösning på problemet! Hur har ni gjort som varit i liknande situation?

• Svar på tråden Vad gör man om mannen inte vill ha fler barn?
  • paret

Ett svårt val detta, nån av er måste vara missnöjd resten av livet.

• Anonym (Skräphögen)

Gå i parterapi och få hjälp med att reda ut detta.

Lycka till!

• Anonym (Längtar)

Jo det är väl det enda man kan göra. gå i terapi! men samtidigt tänker jag att vad ska det hjälpa? Han kommer inte ändra sig.... eller jag! :(

• Anonym (Skräphögen)

Terapin kan göra så att någon av er ändrar sig.
    Även om ingen ändrar sig så kan terapin hjälpa er att få förståelse både för den andras känslor och de egna känslorna, vilket brukar göra det lättare att gå vidare i framtiden.
    Pröva, det blir troligtvis inte värre av det och ni kanske får andra saker utredda på köpet.

• FireLady

Om två barn inte räcker och det är så fruktansvärt viktigt med fler så gör slut då och skaffa en ny man och ha fler barn med.

Men ärligt, själv undrar jag om allt skulle vara rätt i skallen på någon som gjorde så ifall livet och relationen annars vore bra. Kanske något psykisk fel-problem där kvinnan försöker kompenserar en tomhet i sig själv genom att skaffa fler barn.

• Tatu

Jag lämnade min kille, vägrar gå bitter resten av livet för att han har valt att ändra sig om flera barn.

• Anonym (Längtar)

FireLady: nja separera vill jag ju inte. Dock vill jag inte att vi är oense om nåt så stort! Det tär på relationen....

• jashrinah

du kan ju alltid skaffa ett barn själv :) med insemination :) då blir han inte pappa men du får ett till barn =) 

• Anonym (Samma)

Är i precis samma situation som dej har oxå två barn i skol åldern.. Plus att jag bara är 28 år å han är 40 .. Han vill inte ha flera medans jag så gärna vill det.. Vi hade bestämt tre barn innan vi fick vårat sista som är dryga året yngre än första . Hade jag vetat att van skulle ångra dej så hade jag väntat nått år längre med att skaffa tvåan !!

• MrC
    Anonym (Längtar) skrev 2013-08-09 16:31:45 följande:
    FireLady: nja separera vill jag ju inte. Dock vill jag inte att vi är oense om nåt så stort! Det tär på relationen....
    Du har alltid TRE val här i livet om du är missnöjd med en situation:
    1. Lär dig leva med situationen.
    2. Förändra situationen.
    3. Lämna situationen.

Du verkar inte vilja leva med den som den är nu och du vill inte lämna situationen.
    Alltså återstår då att någon av er två måste ändra på er, vilket för dig innebär att du isf måste ändra dig och lära dig leva med situationen.

En sådan här viktig fråga måste jag säga att det är den som INTE vill ha fler barn som måste få sin vilja fram. För mig är det självklart att det är du som måste ge dig, eftersom ni redan har två barn. Hade ni inte haft barn så hade du varit tvungen att lämna han. Men nu har ni ju redan två och du vill inte separera = du får acceptera att det inte blir fler barn.

Det är min åsikt.
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
Svar på tråden Vad gör man om mannen inte vill ha fler barn?