• Kloker

    ångrar att jag var generös mot en fräck främling

    Jag har för det mesta mått bra av att hjälpa andra. Men.EN gång ångrade jag att jag var generös mot en främling. Förra året var det en gubbe som fråga mig "Ursäkta mig men kan jag bara få lite pengar till en korv?" Jag hade över 2000 i kontant i plånboken den dagen och tänkte till att pengar till en korv är ingen big deal. När jag öppnade min plånbok så såg han att jag hade några femhundringar, hundringar, en 50 lapp och några tjugor. "50 lappen blir bra" sa han då jo jag var så blåst och gav honom den. sen när jag var påväg till bussen så gick han fram till mig IGEN. Och ville ställa märkliga frågor. "Tycker du att jag är ful?" Jag visste inte hur jag skulle besvara den frågan jag tänker inte fin och ful om främlingar. han sa också saker om jag och han skulle bli tillsammans (vilket skulle ALDRIG hända) han sa "men OM du och jag skulle bli tillsammans och ha samlag, jag kommer göra det så skönt för dig" då blev jag förvirrad, han frågade också "gör det något för dig om jag går och tar en öl här" och pekade mot krogen. Jag var mycket förvirrad han skulle köpa korv sa han till mig. Jag blev rädd till sist och sa att jag hade bråttom då sa han "jag är 52 år och har aldrig haft samlag" då gick jag där ifrån och då sa han "snygg häck" då gav jag honom en arg blick "förlåt jag kan inte hjälpa att jag blir så". Jag hjälper aldrig främlingar som vill åt mina pengar igen, ångrar att jag var så korkad som gav honom 50 kronor. Men har undrat ändå om han är desperat och är så mot fler kvinnorhan ser eller om det var personligt mot mig. Och fråga om pengar är det ända sätt att få kontakt med folk på. Speciell typ var han.


  • Svar på tråden ångrar att jag var generös mot en fräck främling
  • Themis

    Trist, men det finns alla sorters folk i vår herres hage.

    Om du ångrar dig och vill ge nånting till någon på gatan igen så ge inte pengar om du inte är okej med att sponsra sprit, cigg eller ännu värre saker.

    Fråga istället om de vill ha en baguett, en korv eller en dricka eller nåt och gå i så fall in och köp det åt dem.


    Isaac Newton dog som oskuld.
  • Kloker
    Themis skrev 2013-08-09 21:55:15 följande:
    Trist, men det finns alla sorters folk i vår herres hage.

    Om du ångrar dig och vill ge nånting till någon på gatan igen så ge inte pengar om du inte är okej med att sponsra sprit, cigg eller ännu värre saker.

    Fråga istället om de vill ha en baguett, en korv eller en dricka eller nåt och gå i så fall in och köp det åt dem.



    Jag sponsrar inte främlingar längre. Tack vare honom.
  • Vemannars

    Haha låter ju som en riktig lirare :)

    Du lyckades ju hitta den creepigaste av dom creepigaste

    Dom jag sponsrar är dom som säljer Situation Stockholm, fina människor som haft lite otur i livet. 

Svar på tråden ångrar att jag var generös mot en fräck främling