Ansiktskräm 50+ när man är 30? Tips tack :)
Hejhej
Riktar frågan till någon kunnig inom ansiktskrämer!
Är 30+ och har börjat fundera på ansiktskrämer!
Tycker att jag börjat få lite "hängigare" ansikte, typ lite "bulldogkinder" o släpp där halsen börjar under hakan.
Är inte rynkig direkt, har väl fått nån liten linje här o där som inte varit förut.
Var i alla fall på apoteket för att få lite tips om vad jag skulle börja använda som förebyggande så att det inte ska börja hänga nu i rasande fart.. man vill ju fördröja om det går.
Först tyckte hon nån kräm som svällde upp ansiktet!.. *huu* kände jag det vill jag inte, då jag provade en sån ögonkräm en gång, efter två-tre dagar såg ögonen inte kloka ut! svälld runt om som 17!
Då föreslog hon en uppstramande kräm som hade ålder 50+!
Jag blev lite tveksam om det verkligen är bra att använda en sån vid 30+? till saken hör att jag ser yngre ut än jag är, så det är inte så att jag har ett galet hängigt o rynkigt tryne, utan vill mer förebygga det lilla jag ser börjar hända.
Testade jabushe soft eller vad den heter för nån månad sen, slutade efter fyra gånger då jag vaknade en morgon med dubbelt så mycket linjer under ögonen än innan!? Kändes inte så kul o jag undrade om den verkligen var ok att använda, luktade även bränt från huden när jag hade den. Efteråt har jag läst mycket hemsk om den, även mycket bra, men den verkade ju tyvärr inte funka för mig.
Långt inlägg blev det :) men helt enkelt så vill jag gärna ha tips på förebyggande kräm för framför allt hängig slapp hud, men får även funka på linjer.