• Anonym (Trådstartaren)

Bästa raktipsen???

Min kille vill att jag rakar mig, men jag har problem att få det bra... typ vanliga engångshyvlar funkar ju inte; huden där nere är ju alldeles för känslig...

Så, jag hade blivit jätteglad för alla tips jag kan få om vad som funkar bäst! 

• Svar på tråden Bästa raktipsen???
  • Nyfiken gul

Köp en riktig rakhyvel, alltid nya blad när man rakar sig därnere.   Engångshyvlar går bra men köp då dom som har minst 2 blad och ta en ny hyvel varje gång. 

Blöt ner dig ordentligt med så hett vatten du tål för att porerna ska öppna sig ordentligt.  Absolut INTE några parfymerade raklödder, rakkrämer eller dyligt.   Använd oparfymerad intimkräm/intimtvål och jobba upp ett bra lödder .

Raka medhårs och ta en liten bit i taget.  Låt det ta tid.

Skölj av ordentligt med ljummet vatten. Avsluta med kallt vatten så porerna stänger sig.

Smörj in dig efteråt med oparfymerad salva eller lite barnolja

sov utan trosor

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Vax!)

Vaxa istället! Blir mycket bättre resultat! Finns smidigt hemmavax om man inte vill gå på salong :)

• Anonym
    Nyfiken gul skrev 2013-08-10 10:45:12 följande:
    Köp en riktig rakhyvel, alltid nya blad när man rakar sig därnere.   Engångshyvlar går bra men köp då dom som har minst 2 blad och ta en ny hyvel varje gång. 

Blöt ner dig ordentligt med så hett vatten du tål för att porerna ska öppna sig ordentligt.  Absolut INTE några parfymerade raklödder, rakkrämer eller dyligt.   Använd oparfymerad intimkräm/intimtvål och jobba upp ett bra lödder .

Raka medhårs och ta en liten bit i taget.  Låt det ta tid.

Skölj av ordentligt med ljummet vatten. Avsluta med kallt vatten så porerna stänger sig.

Smörj in dig efteråt med oparfymerad salva eller lite barnolja

sov utan trosor

Oj! TACK!!!!

Så du menar att man ska raka medhårs?? Hah! Jag som trodde att man skulle raka mothårs... 
  • Anonym
    Anonym (Vax!) skrev 2013-08-10 10:49:34 följande:
    Vaxa istället! Blir mycket bättre resultat! Finns smidigt hemmavax om man inte vill gå på salong :)
    Ja men det låter ju som en jättebra idé!! Att jag inte tänkte på det!! Tack!!! Ööööhhh... var köper man det?
  • Anonym (Vax!)
    Anonym skrev 2013-08-10 11:34:38 följande:
    Ja men det låter ju som en jättebra idé!! Att jag inte tänkte på det!! Tack!!! Ööööhhh... var köper man det?

Veet-vax kan du köpa på typ Ica, Coop, kicks, Åhléns... Jag brukar använda färdiga remsor som man bara värmer i handen. Det gör inte så ont som man kan tro heller :)
  • Anonym
    Anonym (Vax!) skrev 2013-08-10 11:42:20 följande:

Veet-vax kan du köpa på typ Ica, Coop, kicks, Åhléns... Jag brukar använda färdiga remsor som man bara värmer i handen. Det gör inte så ont som man kan tro heller :)
    TACK!!!!! Ska genast köpa!!!
  • Johanna83
    Anonym skrev 2013-08-10 11:53:01 följande:
    TACK!!!!! Ska genast köpa!!!
    du ska INTE vaxa dig själv intimt med veet!! särskilt inte om du aldrig vaxats förut! du kan få blåmärken och blöda rätt mycket om du har fel teknik och fel vax... gå till en salong, iaf första gången! värt varenda krona!
  • Anonym
    Johanna83 skrev 2013-08-10 12:58:10 följande:
    du ska INTE vaxa dig själv intimt med veet!! särskilt inte om du aldrig vaxats förut! du kan få blåmärken och blöda rätt mycket om du har fel teknik och fel vax... gå till en salong, iaf första gången! värt varenda krona!
    Oj då... det låter ju inte så lyckat... hm... får nog fundera en sväng till där då...
  • Thotis90

Jag har en rakhyvel (med inbyggd tvål) från EFI som man använder i duschen. FÖRJÄVLA BRA! När jag använde vanliga rakhyvlar fick jag bara eksem och utslag, men den här är toppen.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym
    Thotis90 skrev 2013-08-10 14:38:28 följande:
    Jag har en rakhyvel (med inbyggd tvål) från EFI som man använder i duschen. FÖRJÄVLA BRA! När jag använde vanliga rakhyvlar fick jag bara eksem och utslag, men den här är toppen.
    låter ju himla bra! hur får man tag i en sån?
  • Anonym (Klara)

Mitt bästa raktips är att använda en hårtrimmer! Nu utgår jag från att du inte vill ha renrakat utan bara vill ansa dig. Utan "munstycken" eller vad det heter - på sidorna. Och med det lägsta på musen. Fräscht, utan finnar och irritation. Lätt att fixa. Kliar inte. Jag har aldrig prövat att använda utan munstycken på hela musen. Tror att det går utan problem men det blir ju inte helt renrakat då. Men varför måste det vara det? Kroppen måste ju må bra i första hand!

• Thotis90
    Anonym skrev 2013-08-10 14:56:17 följande:
    låter ju himla bra! hur får man tag i en sån?
    Du beställer en sådan på efi.se Klicka på fliken "rakning" och sedan "för kvinnor". Intuition naturals heter den. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • cazh82

Bäst resultat blir det av vaxning, men vill man köra den ekonomiska varianten så smörj in benen och kussimurran med hårbalsam så får man också bra resultat.

• loves to
    Thotis90 skrev 2013-08-10 15:05:27 följande:
    Du beställer en sådan på efi.se Klicka på fliken "rakning" och sedan "för kvinnor". Intuition naturals heter den. 
    ..jag har en intim rakhyvel ifrån dem med speciella blad för intimrakning och deras rakgele för kvinnor efter rakningen så smörjer jag mig med RFSUs intima Nice´n cool..och har naturligtvis inga trosor på mig efter rakning Flört

sedan så är rakning så individuell..du får pröva dig fram..lycka till
  • grymtkåtman

någon som vill komma o raka mig där nere?
     nä skämt. men mitt tipps är att raka sig mer eller mindre lite var dag man duschar, då hinner det inte växa ut alls mycket och man behöver inte vara så noga, missar man nått den ena dagen försvinner det nästa dag. blir inte så kraftigt i heller och mindre irriterad då också 

• FrökenLarsson

Jag använder balsam istället för raklödder. Mycket billigare och ännu bättre tom. Efteråt smörjer jag med babyolja

• grymtkåtman
    FrökenLarsson skrev 2013-08-10 19:33:39 följande:
    Jag använder balsam istället för raklödder. Mycket billigare och ännu bättre tom. Efteråt smörjer jag med babyolja
    men det kan inte funka lika bra?
  • Anonym

Tusen tack allihop!!! Jättebra svar!!!

• jfsebastianigen

Jag rakar torrt medhårs med hyvlar med två eller tre blad.
    Duschar efteråt och behöver oftast inte smörja in alls.
    Ett knep jag läste någonstans var att rolla med en deostick efteråt.

Sällan torrt, sällan infekterade hårsäckar men rent och fint.

• FrökenLarsson
    grymtkåtman skrev 2013-08-10 19:34:44 följande:
    men det kan inte funka lika bra?
    Jo, prova! Det var iof länge sedan jag rakade med lödder men jag upplever att det är lättare med balsam. Man ser även igenom balsamet om man har missat någonstans vilket är svårare om huden är täckt med vitt skum
Svar på tråden Bästa raktipsen???