• FlitigaLis

hjälp med vagn att ha i vinter

Vi köpte en babytravel bangkok i våras som vi varit jätte nöjda med men vi inser att den inte kommer gå att köra i vinter i snömodd och slask. Skulle därför behöva tips på någon annan bra vagn.
    Den ska vara någorlunda liten ihopfälld.
    Ha fullt liggläge.
    Inte ha lufthjul, vi har haft alldeles för mycket krångel med punkteringar med första vagnen.
    Sonen är 18 månader nu.

Vi jobbar på ett syskon och hoppas det tar sig snart. Därför funderar vi på om man istället ska välja en vanlig vagn som man sen kan köpa en mjuklift till sen, när/om bebis kommer. Den kanske inte blir lika liten ihopfälld men det känns som det ekonomisk smartaste. Så ge gärna tips på sånna också

• Svar på tråden hjälp med vagn att ha i vinter
  • långstrump

Den här har vi, den är dock ganska tung men vi bor på landet så måste ha en vagn som plöjer igenom snön och inte bar glider omkring uppepå. Enda dåliga med emmaljunga är att de ha nätkorg under, hur korkat som helst då allt blir grisigt om det är lerigt ute.
  • Bambusa

4hjulangar är absolut bäst, ja bor där de är dåligt plogat på vintern och har provat massor av vagnar, gillade min 80talare bäst, stora hjul (ej luft) som skar genom snön.. om man vill ha de torrare i korgen kan man ju snabbt sy ett skydd i vaxduk, eller be nån annan som kan... jag gjorde aldrig de, för ja hade inte behovet av de, men nästa gång ska ja nog ha de.. 

på dom stadiga 4hjuliga vagnarna kan man ha syskonsits med om den stora behöver kunna sitta en liten stund.. syskonbräda är inte att rekomendera i snö, har provat, men om de är bra packat eller isigt bara så går de..  

• FlitigaLis

Tänkte också på att man borde kunna klippa till någon typ av styvare plast och fästa med buntband tex

• långstrump

De finns ju med sittdel också. Vi har med mjuklift till. DEn där bilden är tagen från google

FlitigaLis skrev 2013-08-10 12:01:11 följande:
    Det där är ju en liggvagn. Ska ha en vagn som passar till 2-åring

• hannajohanna

Kronan är stabil och tar sig fram precis överallt - har kört min både off track i skogen och genom diversw snövallar i vintras.

• FlitigaLis
    hannajohanna skrev 2013-08-11 21:58:16 följande:
    Kronan är stabil och tar sig fram precis överallt - har kört min både off track i skogen och genom diversw snövallar i vintras.

Vi tittade på den på barnens hus. Vi gillade den men den har lufthjul tyvärr
Svar på tråden hjälp med vagn att ha i vinter