Distriktssjuksköterska
Har kommit in på distriktssjuksköterske utbildning nu i höst men vet inte om jag ska påbörja den. Har jobbat två år som sjuksköterska, varvat kommunen med landstinget. Någon som läst vubben?
Har kommit in på distriktssjuksköterske utbildning nu i höst men vet inte om jag ska påbörja den. Har jobbat två år som sjuksköterska, varvat kommunen med landstinget. Någon som läst vubben?
Vad är det som gör att du tvekar?
Jag läser vubben och är färdig till nyår. Den utbildningen jag läst var ganska bra fast mycket som vi lärt oss kunde jag iof sej sedan tidigare. Hade arbetat på sjukhus i 6 år innan jag började och var jättetrött på all stress, dåliga arbetstider osv. Nu arbetar jag för tillfälligt på en vårdcentral, superkul. Finns ju ganska stora möjligheter som dsk..
Det som gör att jag tvekar är för att jag inte vet om jag vill jobba som dsk. Har planer på att flytta permanent till Norge nu i höst nämligen.
Jag är dsk.. Tröttnade precis som du på kassa tider, stress och dålig lön. Nu jobbar jag på BVC/dsk-mottagning delad tjänst. BVC är favoriten. Bättre lön har jag och arbetstider men fortf väldigt stressigt. Tycker dock att jobbet är så roligt så det känns ok.
Kör på du kommer inte ångra dig! :)
Jag är också distriktssköterska - obs det heter distriktssköterska inte distriktssjuksköterska Många som säger fel där....
Jag tycker iallafall VUB:en är jättebra för man får förskrivningsrätt och blir mycket mer attraktiv att anställa än om man bara har grundutbildningen. Det finns många ställen man kan jobba på, man måste inte vara låst till en distriktssköterskemottagning. Jag själv jobbar i kommunen mest i hemsjukvården men även inom särskilt boende.
Jag har också kommit in i höst! Har varit färdig 3 år och jobbat kommunalt hela tiden. Vi kanske kan följas åt? :)
Maria222- Bvc är roligt! Det är ju hälsofrämjande arbete vilket jag tycker om. Tycker också det är roligt att få vara ett stöd och bekräfta föräldrar i deras roll. Sedan stöter man ju på problem till och från men så är det på alla arbetsplatser. Jag trodde att jag skulle välja skolsköterske-spåret efter utbildningen men Bvc är roligare tycker jag.
Maria222- Bvc är roligt! Det är ju hälsofrämjande arbete vilket jag tycker om. Tycker också det är roligt att få vara ett stöd och bekräfta föräldrar i deras roll. Sedan stöter man ju på problem till och från men så är det på alla arbetsplatser. Jag trodde att jag skulle välja skolsköterske-spåret efter utbildningen men Bvc är roligare tycker jag.