• Zazou

Pärm med ringar på bakstycket?

Jag efterlyser pärmar som har sina ringar på bakstycket, alltså inte mitt på ryggen. Jag vill åt att pärmen ligger helt platt på bordet när den är öppnad.

Hoppas någon förstår vad jag menar.

Det jag undrar är vad modellen heter eller vart jag kan hitta såna. Någon som vet?

Varför googla eller ringa samtal när man kan fråga FL?
  • Svar på tråden Pärm med ringar på bakstycket?
  • Farmor52

Kan det vara Gaffelpärm du är ute efter?

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • tillfällig gäst 434

Misstänker att det är den lite mer ovanliga sorten av ringpärmar där fästet för ringen är nitat mot bakre pärmsidan istället för i pärmryggen som det är på vanliga pärmar. Vet inte vad de kallas men de används ofta för presentationsmaterial, har jag sett. Kanske nåon som jobbar på pr byrå vet?

• Farmor52

Kolla på det som heter presentationspärm eller flip-over-pärm, det kan kanske vara nåt. Vet dock att det på 80- talet fanns en typ av pärm där man kunde läaa pärmsidorna platt mot underlaget, har dock inte sett till dessa på tjugo år.

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • Zazou
    tillfällig gäst 434 skrev 2013-08-10 19:20:07 följande:
    Misstänker att det är den lite mer ovanliga sorten av ringpärmar där fästet för ringen är nitat mot bakre pärmsidan istället för i pärmryggen som det är på vanliga pärmar. Vet inte vad de kallas men de används ofta för presentationsmaterial, har jag sett. Kanske nåon som jobbar på pr byrå vet?
    Bra förklarat! Precis så menar jag.
    Farmor52 skrev 2013-08-10 19:51:57 följande:
    Kolla på det som heter presentationspärm eller flip-over-pärm, det kan kanske vara nåt. Vet dock att det på 80- talet fanns en typ av pärm där man kunde läaa pärmsidorna platt mot underlaget, har dock inte sett till dessa på tjugo år.
    Jag fick en sådan pärm i en universitetskurs för tre år sedan och har inte hittat någon sedan dess. Och självklart står det inget märke eller något på pärmen. Så typiskt om de skulle vara omöjligt att hitta i butiker.
    Farmor52 skrev 2013-08-10 18:27:54 följande:
    Kan det vara Gaffelpärm du är ute efter?
    Nja, gaffelpärm är väl de klassiska som finns att hitta överallt va? De med trärygg som liksom nyps ihop? Nej, det är nog inte de.
    Eir skrev 2013-08-10 18:21:28 följande:
    Är det en sån här du menar..

www.timooffice.se/produkt/flexibook/ringparm-.../

Nä, inte sån. Ska kunna sätta in räkningar och papper med traditionellt hålslag.

• Zazou

Jag hittade den här bilden. Det är så jag vill ha ringarna, på bakstycket, men ringarna ska alltså vara vanliga "pärmringar" så att de passar standard-hålslag. Inte vara tre ringar. Åh, jag förvirrar mig själv. Förstår ni vad jag menar?

Har kollat upp presentationspärmar och de har den principen men är ändå inte det jag letar efter.
  • Zazou

Nej, den har också ringarna på ryggen.. De ska sitta på bakre stycket.

• Zazou

Ja men precis! Den modellen är det jag menar! Har du någon aning om vart de säljs? Eller vad de heter så det är lättare att söka efter dem?

• Zazou
    Apelsiner skrev 2013-08-11 13:58:48 följande:
    shop.helmer-nilsson.se/butik/Article.aspx?art...

www.dustinhome.se/product/5010599476/leitz-la.../

Dock verkar de mest som företags sidor.
    Tack så hemskt mycket för hjälpen och att du tog dig tid! Sökte du på något särskilt?

Jag känner mig som en tjurig treåring vid godishyllorna. "men åååååh" Att det ska vara så svårt!

Ska kolla närmare på om det bara är för företag, är det så får jag väl helt enkelt ge upp.

• Apelsiner
    Zazou skrev 2013-08-11 18:50:05 följande:
    Tack så hemskt mycket för hjälpen och att du tog dig tid! Sökte du på något särskilt?

Jag känner mig som en tjurig treåring vid godishyllorna. "men åååååh" Att det ska vara så svårt!

Ska kolla närmare på om det bara är för företag, är det så får jag väl helt enkelt ge upp.

Varsågod :)
    Jag sökte på "ringpärm a4" sedan kollade jag igenom bilderna på googel.
Svar på tråden Pärm med ringar på bakstycket?