• Anonym (Tunga bröst)

Vill få fastare bröst, men slippa ankarärr

Hej. Jag har idag 75DD i BH-storlek. Jag är nöjd med själva storleken, men känner inte att de behöver bli större.

Jag var på en konsultation (proforma), där jag bestämt sa att jag inte ville ha inlägg, och då sa kirurgen att det enda sättet att operera sig till fastare bröst var en sån operation där man får ankarärr. Jag tackade då för mig.

Men nu har jag börjat tänka om. Det kanske är ok med inlägg ändå? Omvärlden kanske inte upplever dem som så fasligt mycket större?
    Jag tar gärna emot tankar, tips, erfarenheter mm!   

• Svar på tråden Vill få fastare bröst, men slippa ankarärr
  • peperutka

Om dina bröstvårtor är längre ned än "vecket" på ditt bröst (vid magen) så kommer ett inlägg med största sannolikhet kombineras med ett lyft, tyvärr. De rekommenderar inte att bara köra inlägg ifall man har så stora bröst, för att det kan se väldigt konstigt ut. 

Det finns en metod där man bara gör ett ärr runt bröstvårtan, men jag har för mig att det mest gäller för mindre bröst.

• Anonym (osynligt)

Jag har gjort en bröstförminskning för 20 år sedan och har alltså ankarärr eftersom bröstet är snittat både under och vertikalt från bröstvårtan, och bröstvårtan är flyttad. Ärren blekte snabbt och jag tror egentligen inte att någon som inte vet att de finns där, kan se dem. Jag var t ex tvungen att peka ut dem för en läkare som undersökte mina bröst då jag tyckte att jag kände en knöl. Så oroa dig inte för ärren.

Med det sagt: fundera en extra gång på hur nödvändigt det är med fastare bröst, innan du gör något ingrepp, om du ändå är nöjd med själva storleken. En bra BH gör mirakel för formen (påklädd alltså), och det hör till naturen och tidens gång att bröst blir slappare och hängigare med åldern. Vet inte hur gammal du är, men ju äldre du blir, desto knäppare kommer det att se ut med ett par pigga och ärtiga bröst, eftersom brösten ju åldras i takt med resten av kroppen. På den nakna kroppen, alltså.

Har själv bröst i din storlek, numera är de härligt mjuka och slappa och passar bra till resten av min 41-åriga kropp. Både jag och min man älskar dem som de är.

Svar på tråden Vill få fastare bröst, men slippa ankarärr