• Eliotts mama

Sova på magen under förkylning?!

Min son är snart 6 månader och har nästan alltid sovit på mage under natten. Men nu när han är förkyld så undrar jag om han inte sover bättre på rygg, borde vara lättare att andas samt att det inte blir så varmt (han har feber...)!! Provade igår natt med att låta honom sova på mage men då vaknade han kl. 2 åt mat sen 4,5,6,7 åt mat igen.... Helvetes natt om man är van vid att han sover hela nätterna!!! Vill prova att låta honom sova på rygg men orkar inte en jobbig natt mer...

Har ni några tips erfarenheter att ge mig??

• Svar på tråden Sova på magen under förkylning?!
  • Eliotts mama

Än så länge så har han bara skrikit och spottat ut nappen... Har gått en timme nu sen jag la honom på rygg, ger upp snart-vill också sova för natten....

• ymmmi

dom ska ha huvudet högt när dom sover även så ska det underlätta när det är lite kalare i rummet har jag hört.

• Ruby

Lägg böcker/telefonkataloger under sängens ben (om han sover i egen spjälsäng alltså). Om han är van att sova på mage är det nog bäst och enklast att fortsätta med det. Att ligga på mage gör att slemmet inte rinner ner i halsen. Ha fönstret öppet så att rummet är svalt.

• mammatilldig

låt honom sova mage mot din /pappas mage i upprät stälning. ni kan tex sitta i sängen, soffan eller en fotölj.

• Etienne

Min son började sova på mage under en förkylning (körde AW:s SHN-kur) och det verkar som om han snarare fick det lättare då; snoret rann ut istället för att täppa till så mycket.

Svar på tråden Sova på magen under förkylning?!