• hidden angel

stranden med spädbarn?

kan man åka till stranden med 1 veckas bebis?? hur gör man i så fall? parasoll såklart, men hur ska hon ligga? bara på en handduk eller ska men ha vagnen? vill ju inte missa sommaren bara för jag har min sessa!

• Svar på tråden stranden med spädbarn?
  • Jossebell

jag tycker det var bäst med vagnen. Men han fick även ligga på en filt under ett paraply en stund...

• Mamma Ia

Förra sommaren föddes vår Leo, mitt i värmeböljan. Så efter en vecka hemma fick vi nog och tog oss ut till stranden och lite fläktande vind i alla fall. Vi hade honom mycket i famnen, han fick amma fritt hela tiden så att han fick i sig vätska och inte skulle bli uttorkad. Sov han så hade vi honom i vagnen under ett parasoll och insektsnät. Vissa stunder hade vi honom oxå liggandes på ett tjockt badlakan. Så ta med vagnen och ett parasoll att skugga med.

• Alina

Vi köpte ett strandtält, det fungerade utmärkt. Dessutom blev det inte lika varmt som i vagnen.

Tänk bara på att ge mycket vätska så är det ingen fara.

• Peppci

Tänk på att en vagn blir som en bastu. Bättre att ligga på en filt under parasoll. Mycket vätska.

• Snara79

Med vätska menar ni då bröstmjölk o inte vtn va? eller skulle man kunna ge en 9 v bebis vtn? Kankse knäpp fråga! /Sarah

• Peppci

Vätskan är väl mest menad som amning. Men vatten brukar man inte bekanta dom små med förrän lite senare.

• Minimum

Med vätska menas bröstmjölk i största utsträckning men även vatten! Är det väldigt varmt så räcker det inte att amma. Kokt avsvalnat vatten och så med sked eller kopp eller nappflaska. Thea får vatten ibland när hon hickar (när hon nyss ätit och bröstet inte lockar tex) hon är "bara" 2 veckor!

• FruSöderström

om man ammar helt behöver man inte ge vatten, amma bara lite extra...

• Jennelii

En parentes bara...på BB gav sköterskorna barnen vatten om dom var gnälliga, dom som inte var inne hos mamman... (fast jag skulle ALDRIG släppa ifrån mig bebisen)

• liten

Har en 5-veckors pojke som jag har haft med mig på stranden två dagar. Det som har fungerat bäst är att hitta en plats i närheten av skugga, t ex ett träd eller bakom en klippa. Då har barnvagnen fungerat jättebra att ligga i, svalt och skönt, och så kan man sätta sig i skuggan och amma. Men ibland vill man ju vara i solen själv och så vill inte barnet ligga i vagnen utan vara med. Så då har vi satt upp ett litet parasoll (barnvagnsparasoll) och lagt en mjuk filt åt honom under. Förutom parasollet har han haft på sig en tunn tröja, byxa och mössa som skydd mot solen. Han har velat amma lite oftare än vanligt, antar att det är för att han behöver vätska. Det har gått bra men vi har inte varit ute mer än 2-3 timmar.

Svar på tråden stranden med spädbarn?