• Anonym (Annah)

Hur fungerar Lendo? Någon som har testat?

Har två små krediter jag gärna vill bli av med och betalar hellre till en bank än till kreditbolagen.

Så frågan är:

- Någon som testat?
    - På hur mycket?
    - Återbetalningsplan?
    - Annat som kan vara värt att veta?

Har okej inkomst, ensamstående, pendlar 11 mil om dagen och vill sänka alla kostnader jag har.

Jag åker kommunalt, letar nytt jobb men det vore så skönt att kunna lägga om lånet.

• Svar på tråden Hur fungerar Lendo? Någon som har testat?
  • Anonym (enkelt)

Det funkar precis som dom säger på reklamen.

Du skriver i hur mycket du vill låna och uppgifter om inkomst mm... sen tar dom och kollar med olika banker. När en bank är intresserad så kommer du få ett mejl och du kan gå in och titta på vilket förslag denna bank kan ge dig.

Fungerar likadant som tex. elskling.se bilförsäkringen.se osv 

Inte svårare än att gå in på hemsidan och skriva i alla uppgifter och vänta sen välja. 

• Anonym (m)

Antagligen ger din vanliga bank bättre villkor och ränta... Kolla med dem först!

• Anonym (jag)

Kolla med banken först.
    Vi löste alla våra krediter med ett banklån via swedbank.
    50.000kr. Betalar ca 1000kr i månaden och räntan har vi på 5,8%

Man kan få helt sjuka räntor om man ansöker om såna där lån via lendo osv.
    Vi kollade också på det alternativet först, bolaget letar efter mindre bolag som är villig att låna ut.
    Blev erbjuden ett bolag med 19% ränta. Helt galet. 

• Anonym (jag)
    Anonym (jag) skrev 2013-08-11 23:45:33 följande:
    Kolla med banken först.
    Vi löste alla våra krediter med ett banklån via swedbank.
    50.000kr. Betalar ca 1000kr i månaden och räntan har vi på 5,8%

Man kan få helt sjuka räntor om man ansöker om såna där lån via lendo osv.
    Vi kollade också på det alternativet först, bolaget letar efter mindre bolag som är villig att låna ut.
    Blev erbjuden ett bolag med 19% ränta. Helt galet. 
    Tillägger också att nackdelen med såna där bolag som lendo/bluestep osv kommer att skicka reklam i din brevlåda om olika låneerbjudande (om du provat ansöka, eller bett om info) som kommer att visas som "ett försök till att låna pengar" hos din bank vilket kan försvåra för framtida lån. Fick vi förklarat för oss
  • Anonym (Wacko)

Skulle inte rekomendera sån låneförmedlare, jag gjorde det för 1år sen, blev 5 kreditsökningar och nej från alla. Det betyder att man måste vänta minst ett år så kreditsökningarna försvinner, ingen lånar ut till nån som 5 banker har sagt nej till....

• syy

Nej

Måste de göra reklam på tv för att få kunder är det inte rent mjöl
    Gå till din bank istället

• Nisse1234

Lendo är ett ypperligt alternativ som jag är mycket nöjd med. Istället för att söka via alla banker själv gör dem det till mig och tar endast en uc som annars hade blivit drygt 10 . Jag är hur nöjd som helst!!!

• Anonym (sillen)

Har tagit ett lån via deras hjälp. 40 000 på 4 år, amortering på 850 kr månaden. Använde lendo bara för att jag inte är fastanställd och hade aldrig fått lån på banken utan medlåntagare fast jag har en schysst årsinkomst.

• Anonym (FF)

Jag använde FredomFinance istället. Det fungerar på precis samma sätt. De kollar även banker, så man behöver inte höra med dem själv. Det blev bara en prick på förfrågan och jag fick ett bra lån.

• Ebar

Hej

Lendo ägs av norska Schibstedt koncernen (som bla äger Aftonbladet, delar av TV 4, Blocket mm mm) Dom har tillgång till väldigt mycket billig mediatid.
    Leno har avtal med 15 olika banker. Vi kreditförfrågan tar Lendo EN upplysning på dig som dom skickar till samtliga banker. Du får sen svar från alla som vill låna ut pengar till dig med deras villkor. Du väljer det bästa. Banken betalar sen 2.800:- till Lendo för den förmedlade krediten (oavsett storlek). Du betalar ingenting.

Lendo förmedlar enbart blancokrediter - dvs inga med säkerhet.
    Gissningsvis förmedlar dom idag krediter för ca 2 MDSEK/året och är på väg att bli en maktfaktoir för kreditgivning. Bankerna vågar inte stå utanför och måste samtidigt bibehålla sina marknadsinvesteringar för att fortsätta att visa sig på marknaden.

Har aldrig testat det, men är förmodligen helt ok

Svar på tråden Hur fungerar Lendo? Någon som har testat?