• Calici

snyftar flera timmar efter gråt

Hej alla kloka,

Har en liten tös som nu ligger och sover och snyftar högt och ljudligt och ofrivilligt i sömnen. Det kommer efter att hon ikväll fick för sig att hon inte skulle gå och sova, hon var inte trött (tyckte väl hon) och hon skrek. Hon ville inte bli buren och tröstad eller nåt heller utan är jätteledsen bara. Efter mycket om och men så lägger vi henne igen, hon är fortfarande inte glad men somnar iaf snabbt. MEN...hon snyftar fortfarande. 1h senare i sömnen. Det låter jobbigt. Hon snyftar liksom på inandningen tror jag, nästan så hon väcker sig självt. Under tiden hon var ledsen innan hon somnade lugnade hon ju ner sig flera gånger men blir liksom "väckt" av sina egna snyftljud som verkar störa henne. Funderar på om detta är helt normalt och vanligt verkligen eller om det kan bero på något annat. Försökte söka på affekt och epilepsi men tycker inte det stämmer. Någon som vet nåt kanske. Hennes syskon har aldrig blivit såhär även om de också varit otroligt ledsna och arga ibland de med.

• Svar på tråden snyftar flera timmar efter gråt
  • Calici

Det är kanske bara min lilla goding som är såhär. Jag har iofs aldrig hört det från någon annan så det kanske är udda, men ofarligt. Verkar mest jobbigt för henne när hon somnar. Det är ju inte så ofta hon blir så arg och ledsen vid läggdags för hon är ofta väldigt lätt att lägga och tycker om att ligga i sin säng och mysa men vissa kväller blir väl allt bara fel tycker hon.

• SB2011

Min son gjorde så med när han var mindre! Men de gick över!

• Calici
    SB2011 skrev 2013-08-12 08:27:09 följande:
    Min son gjorde så med när han var mindre! Men de gick över!
    Va skönt. Då väntar vi på det. Tack.
  • LuckyLips

Jodå, så där för alla mina tre barn efter att ha varit riktigt ledsna. Då kan de ligga och snyfta i ett par timmar.

• sextiotalist

Det påminner mig om min syster, min mamma berättade att min syster kunde vara vrålarg för något innan hon skulle sova och vara precis lika arg ´på samma sak när hon vaknade

• Calici
    LuckyLips skrev 2013-08-12 08:39:26 följande:
    Jodå, så där för alla mina tre barn efter att ha varit riktigt ledsna. Då kan de ligga och snyfta i ett par timmar.
    Men är det inte konstigt? För min dotter sover ju. Detta är ju inget som hon är medveten om riktigt. Och hon blir själv väckt av dessa ibland mycket högljudda snyftljud som plötsligt kommer. Men det är skönt att höra att fler varit med om det iaf. Tack för era svar.
  • LuckyLips

Njae, jag tror bara kroppen har hakat upp sig lite, som när man hickar, att det är något som har blivit spänt. Jag har i alla fall aldrig sett det som konstigt eller farligt. 

• Calici

Ja men precis så är det ju säkert. Som hicka. Har inte tänkt på det på det sättet. Blev mest orolig för jag aldrig hört det från syskonen eller någon annan heller så ibland undrar man ju.

Svar på tråden snyftar flera timmar efter gråt