• Malin13

Lång tid syskon?

Jag har en liten tjej på 7 månader så än är inga syskon planerade, det får vänta ett tag till. hehe.
    Men jag och en kollega som nu är gravid med sitt andra barn satt och pratade om hur lång tid det tog för henne innan hon blev gravid med första vilket gick väldigt fort och med andra barnet tog det nästan ett år nu!

Hur var det för er?  tog det ungefär lika lång eller kort tid för er att bli gravida som med första barnet?

• Svar på tråden Lång tid syskon?
  • Jacqueline

1a tog tre månader..2a tog 7månader,nu försöker vi på 3an sedan feb men inget har hänt ännu.

• clembke

Första tog ca 8 mån (inga aktiva försök)

Tvåan tog sig på första försöket (räknade ut när än kunde vara)

Trean vet jag inte då försöken var lite till o från pga olika anledningar.

• sandra  1986

Första barnet tror jag tog 7 månader, inga aktiva försök utan mer att händer de så händer de. Andra barnet vart jag gravid 2 månader efter sonens födelse och nu tredje gången vart jag gravid första gången vi hade sex första gången vi hade fullbordat sex vid äl...

Så för mig har det bara gått fortare...

• Gweny

1a var en hoppsan! 2a kom på femte försöket. Håller på att försöka få 3e nu... är inne på tredje försöket.

• Niju

Med första tog det en och halv månad att bli gravid från att vi bestämt oss och andra bara två veckor så det gick liite snabbare...

• Flickan och kråkan

Vi har tre barn. Alla planerade. Blev gravid på första försöket med både ettan och tvåan och på andra försöket med trean. Jag har haft koll på ÄL. Vi är äldre föräldrar så bra att det har gått fort.

• mammabear

Första tog 15 månader att bli gravid med (efter p-spruta). 
    Med tvåan tänkte vi att det skulle ta lite tid, så vi körde igång tidigare än vi bestämt. Hon blev till på första försöket.
    Trean tog 1 och ½ månad att bli gravid med 

• Sesso1

Första barnet tog på första försöket
    Andra barnet tog på andra men slutade i missfall men blev gravid igen månaden efter
    Tredje barnet osäker för jag har ammat tvåan och inte riktigt haft koll på mens och så... tvåan är nu 8 månader... Självvalt att inte ha något skydd då vi vill ha tätt mellan 2:an och 3:an

Svar på tråden Lång tid syskon?