• alynda

Skapa/beställa fotobok?

Nån som kan tipsa om en fotoleverantör som har ett användarvänligt program för fotoböcker? Det bör vara enkelt att redigera och man ska inte behöva göra klart hela albumet vid ett och samma tillfälle. Har en massa digitala foton sedan flera år tillbaka som jag tänkte ta itu med och göra fotoböcker av. Fick ett erbjudande fr PhotoBox, men deras program för att göra böcker/album var väldigt osmidigt. Dessutom försvann mina uppladdade bilder, trots att jag sparat dem i min profil ( laddade upp drygt 100 bilder som plötsligt var 42, sedan 15 och till sist helt bort), innan jag hann använda dem. Dessutom tilläts inte radering av vissa sidor.

• Svar på tråden Skapa/beställa fotobok?
  • evaz

Testa adlibris. Jag har använt mig av dem. Lite knepigt att komma igång - man får ladda hem ett litet program, men sedan arbetar man på den egna datorn och är inte beroende av internet förrän man skall göra själva "beställningen".

• Johannniii

Jag jobbar på kbfoto.se som min far äger. Jättebra kvalité och lätt att göra. Gratis riskfritt program som du laddar ner och kan sitta o pilla med länge, du kopplar upp dig till beställning först när du vill. Ingen bindning o ingenting riskfyllt! Välkommen :)

• alynda

Tack för tipsen! Hade hoppats slippa ladda ner ngt program eftersom det är sambons jobb-dator, men vi r väl lösa det.

• tjej87

Jag använde photobox precis och tyckte att det var väldigt smidigt för att göra en enkel bok utan för mycket redigering. Hade inga problem med att spara och sen få upp boken och alla foton nästa gång. Dock tog det ju lång tid att ladda upp alla foton så när jag inte skulle jobba mer fick jag låta datorn stå igång ett tag till men det varnade sidan för när jag skulle spara och stänga ner fliken... Du fick ingen sån varning?

Min pappa som har mac använder iphoto och det blir snygga böcker så har ni mac så är det ett tips :) 

• Johannniii

Programmet fotoshop är inget stort och det kan du i ha i datorn alltid sen om du vill. O öppna för att beställa nytt. :)eller ta bort igen. lovar att det är säkert . Om något strular med kbfoto.se så kan du ringa 035-104105 o fråga efter någon som kan hjälpa dig med kbfoto. vi är 17 anställda . eller åka till flygaregatan i Halmstad! :)

• Sofiess

Jag har testat några olika ställen och tycker att skapafotobok.nu är det bästa stället, man behöver inte ladda ner någon app och dom har fina typsnitt! Dom hade inte jättemånga färger till omslaget men när jag mailade och frågade så fixa dom den färgen jag ville ha iaf. 

Svar på tråden Skapa/beställa fotobok?