Vem är det som ljuger här?
Vi kommunicerar allihopa med varandra, biomamman pratar med mig, med pappan osv.
Pappan och biomamman hade kommit överens om att pappan ska köpa ryggsäck åt sonen som börjar skolan, hon sa att sonens mormor hade velat göra det men att han ''får'' göra det ändå.
Nu ringde hon mig för att pappa inte svara i telefon, för att påminna en sak om inskolningen. Jag frågade igen angående väskan och sa att vi ska åka iväg och köpa en idag. Då säger hon att hon redan har köpt en skolväska till barnet och att hon redan pratat med min sambo om detta, och att det var lugnt för honom och att han redan visste om det. Jag sa att han kanske missförstått eftersom han inte nämnt det, men hon säger att han kanske inte bara nämnt det för mig, dom har kommit överens om att han inte ska köpa en väska eftersom hon redan gjort det.
Sen när mannen kom hem så berättade jag att hon ringt och vad hennes ärende var, och sa det här med väskan, han fattade ingenting och säger att han inte pratat med henne sedan dom kom överens om att han ska köpa väskan, och att han inte alls har sagt något av det hon sa till mig.
Varför ljuger hon om att hon pratat med pappan? Varför köpte hon väska när hon visste att vi/pappan skulle göra det? Vem ljuger här?