• Coco96

hjälp, kan inte logga in på Mac med rätt lösenord

I går låg jag och sov på film, när jag vakande i dag så kunde jag inte logga in på datorn, trots att jag använde rätt lösenord. Jag provade att starta om. När den startade så dök Apple loggan upp och ngt (vet inåt vad) började ladda. När det var klart så kom jag in på den vanliga start sidan där jag loggar in, men det gick fortfarande inte att logga in och jag vet att jag har rätt lösenord. Uppe till höger bredvid batteri procenten står det med röda bokstäver säker start. Snälla hjälp mig, behöver använda datorn dagligen.

• Svar på tråden hjälp, kan inte logga in på Mac med rätt lösenord
  • GentleManiac

Står det säker start så har den startat i safe mode. Starta om datorn och se om du kan logga in
    är det rätt tangentbordslayout? ( om du har special tecken i ditt lösenord ligger specialtecken på olika ställen ) 

• Coco96
    GentleManiac skrev 2013-08-11 19:37:01 följande:
    Står det säker start så har den startat i safe mode. Starta om datorn och se om du kan logga in

är det rätt tangentbordslayout? ( om du har special tecken i ditt lösenord ligger specialtecken på olika ställen ) 

Jag har special tecken i lösenordet. Men hur vet jag vart specialteckena ändrats då?
  • GentleManiac
    Coco96 skrev 2013-08-11 21:15:49 följande:

Jag har special tecken i lösenordet. Men hur vet jag vart specialteckena ändrats då?
    gå in i språkinställningar och ändra keyboardlayout, eller om du har flaggan uppe i höger sidan så kan du ändra tangentbord där

• Coco96
    GentleManiac skrev 2013-08-11 22:13:15 följande:
    gå in i språkinställningar och ändra keyboardlayout, eller om du har flaggan uppe i höger sidan så kan du ändra tangentbord där  

Men hur kommer jag åt det, om jag inte kommer förbi inloggningen?
  • Coco96
    GentleManiac skrev 2013-08-12 09:31:34 följande:
    vilka tecken är det du har i ditt lösenord?

-
  • GentleManiac
    Coco96 skrev 2013-08-12 21:16:51 följande:
    Jag har ingen anning vilken os x version kag har... :(
    hur gammal är datorn ca?
    Du kan skicka serienumret på den i pm till mig så kan jag kika lite.
    Är det en macbook så står det under den, är det en iMac så står det under foten på den 
  • Coco96
    GentleManiac skrev 2013-08-12 22:32:30 följande:
    hur gammal är datorn ca?

Är det en macbook så står det under den, är det en iMac så står det under foten på den 

Den är ett år ca
  • Coco96
    GentleManiac skrev 2013-08-12 22:32:30 följande:
    hur gammal är datorn ca?

Jag vet inte hur man skickar pm, är ny här :(
  • GentleManiac
    Coco96 skrev 2013-08-15 12:44:11 följande:

Jag vet inte hur man skickar pm, är ny här :(
    klicka på mitt namn så står det skicka meddelande
    är den 1 år så är det med stor sannolikhet mountain lion i den, eller lion. förfarandet är detsamma för att nollställa lösenordet 
Svar på tråden hjälp, kan inte logga in på Mac med rätt lösenord