• Jenna0808

Namnlappar

Jag letar efter bra namnlappar att märka barnens kläder med. Jag hittar inga alls som jag är nöjd med. Är lite slö så jag skulle vilja ha några som jag slipper sy fast. Har du prövat några som sitter mycket bra? Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Namnlappar
  • Harmagedon

Är du för slö för att stryka fast dem också? Jag tycker de man stryker fast från namnlapp.se fungerar bra. Har inte tvättat bort någon.

• k girl
    IsDimma skrev 2013-08-11 18:09:01 följande:

namnband.se/vavda-namnband är dom jag gillar bäst på jobbet. Dom sitter bra!

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
    Hur är de fastsydda? Jag har dessa till sonen men de korvar ihop sig massor efter tvätt och jag kommer köpa annat i höst.
  • Jenna0808
    Harmagedon skrev 2013-08-11 17:24:42 följande:
    Är du för slö för att stryka fast dem också? Jag tycker de man stryker fast från namnlapp.se fungerar bra. Har inte tvättat bort någon.

Sitter dom riktigt bra? Jag har provat dom från gladagrodan och dom lossnar efter ett par tvättar. Sen har jag provat från företaget du rekommenderar deras strykfria lappar, de lossnar.
  • Harmagedon

För mig har de suttit riktigt bra. Använt dem i tre år och aldrig att någon har ramlat av. De smälter liksom fast med tyget. På ull och sånt jag inte vågar stryka sätter jag dem på tvättlappen. Tror inte på strykfria lappar och aldrig att jag skulle orka sy.

• Trollie

Vi köpte stryka på lappar, har i princip alla kvar, har istället använt märkpenna, mycket smidigare och enklare enligt mig.

• Toktrasan

Använder namnband med "taggits på tex ytterkläder mm (www.namnband.se) - funkar bra! Lätta att sätta fast och ta bort. Vanliga kläder tycker jag att märkpenna funkat bäst...

• Jenna0808
    Toktrasan skrev 2013-08-11 21:16:31 följande:
    Använder namnband med "taggits på tex ytterkläder mm (www.namnband.se) - funkar bra! Lätta att sätta fast och ta bort. Vanliga kläder tycker jag att märkpenna funkat bäst...

Tack, dom ska jag prova!
  • Mineralvatten

köpa namnlapp? är det inte bättre att skriva på tvättlappen med en märkpenna? det gjorde alltid vi när jag var liten och när jag skulle till kollo etc.

Svar på tråden Namnlappar