• Anonym (Orolig själ)

Vann i förvaltningsrätten, vanligt att soc överklagar?

Jag har precis vunnit tillbaka min lilla dotter då förvaltningsrätten beslutade att upphäva lvu med omedelbar verkan :) Från att jag fick samtalet så tog det några timmar sen var min flicka hemma!! Den bästa dagen i mitt liv! Det jag nu är orolig över är att socialnämnden ska få för sig att överklaga förvaltningsrättens beslut, jag vet att dom har tre veckor på sig. Min advokat menar på att det är 50-50 hur dom gör.. Min flicka klarar inte mer nu! Hon behöver lugn och ro & ett stabilt liv..
    Jag har sökt på div sidor på nätet, men hittar bara info om föräldrar som överklagar, inget om att soc överklagar. Så, någon som vet hur vanligt det är?
    Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Vann i förvaltningsrätten, vanligt att soc överklagar?
  • hellokill3r

Du får ju vänta och se, men fram till dess är ju LVU upphävt och då måste de ju överklaga och då kommer ni upp i kammarrätten. Har ni vunnit i förvaltningsrätten (vilket i sig är ovanligt) så kan jag inte tänka mig att ni förlorar i kammarrätten. Men man vet ju aldrig. Fråga socialsekreterarna vad de tänker så vet du ju sen.

• Anonym (Orolig själ)

Tack för ditt svar :) Jag hoppas & tror av hela mitt hjärta att det inte överklagas! Precis som du skriver har jag förstått att det är ganska ovanligt förekommande att vinna mot soc :) Min advokat sa att det inte har med soctanten att göra, att hon inte vet alltså, utan att det är socialnämnden. Håller alla tummar & ber lite till vår herre :)

• Anonym (grattis)

Min erfarenhet är att det ofta beror på hur domen är utformad. Om det finns tveksamheter eller om den är rak som en pekpinne till soc..

• Anonym (....)
    Anonym (Orolig själ) skrev 2013-08-11 19:10:19 följande:
    Jag har precis vunnit tillbaka min lilla dotter då förvaltningsrätten beslutade att upphäva lvu med omedelbar verkan :) Från att jag fick samtalet så tog det några timmar sen var min flicka hemma!! Den bästa dagen i mitt liv! Det jag nu är orolig över är att socialnämnden ska få för sig att överklaga förvaltningsrättens beslut, jag vet att dom har tre veckor på sig. Min advokat menar på att det är 50-50 hur dom gör.. Min flicka klarar inte mer nu! Hon behöver lugn och ro & ett stabilt liv.. Jag har sökt på div sidor på nätet, men hittar bara info om föräldrar som överklagar, inget om att soc överklagar. Så, någon som vet hur vanligt det är? Tacksam för svar :)
    sällsynt att vinna i förvaltningsrätten så tror knappast de överklagar 

har man vunnit där så är det nog aningen manifest så att säga

eftersom det är en myndighet så skickas det nog in man jag tvivlar starkt att de skulle vinna 
  • Anonym (...........)

självklart lär dom överklaga, dom vill aldrig erkänna sig besegrade & dom anser sig vara felfria, det enda du kan göra är att flytta till en annan kommun, så kan socialen i den gamla kommunen inte komma åt er.
    så se till o skriv er fort på en annan adress...

• Anonym (Orolig själ)

Fick igår beskedet att dom INTE tänker överklaga ;) LOVELY!!!!

• Anonym (???)
    Anonym (...........) skrev 2013-08-13 03:06:52 följande:
    självklart lär dom överklaga, dom vill aldrig erkänna sig besegrade & dom anser sig vara felfria, det enda du kan göra är att flytta till en annan kommun, så kan socialen i den gamla kommunen inte komma åt er.
    så se till o skriv er fort på en annan adress...
    Nja, domar i förvaltningsrätten överklagas rätt sällan av soc, då ska det rätt mycket till skulle jag vilja påstå. Dessutom, flyttar man till en ny kommun och det verkligen är fara för ens barn så kommer även den nya kommunen att ta tag i det. Tack och lov!

Till TS: vad skönt att det gick så bra för er! Hoppas ni får en fin fortsättning på det här året nu! Glad
  • Liban

Hej vännen jag undrar hur stor är chansen att vinna i förvaltningsrätten om lvu ansökan

• Anonym (Ob)

Vem hade du som advokat?

Grattis - hör mkt MYCKET sällan talas någon som vinner mot soc!!!!!

• Anonym (Cilla)
    kattis71 skrev 2016-06-15 01:53:13 följande:

Hej

Hur har er historia sett ut? Blir så ledsen när barn omhändertas.

Ja visst är det sorgligt att föräldrar inte klarar av att ta hand om sina barn!
  • Anonym (Ob)
    Anonym (Cilla) skrev 2016-06-15 07:05:06 följande:

Ja visst är det sorgligt att föräldrar inte klarar av att ta hand om sina barn!

Ja mycket sorgligt när soc ljuger ihop såna historier OCH lyckas vinna med lögnerna för att därigenom förstöra barns trygghet och liv!
  • Liban

kattis71 misshandel av ett av barnen..som en fröken påstod och som där efter jour mamman fortsätter och påstår detta genom lögn påverkan av barnen samt manualering av barn...inget av detta stärks eller hålls med av läkarundersökning eller dagis fröknarna eller de resterande lärarna på skolan...SÅ NU STÅR VI HÄR IALLAFALL..INFÖR LVU OCH FÖRVALTNINGSRÄTTEN.....orolig som bara den.....finns rättvisa att få i tingsrätten eller är bara en illusion för oss små människor att tro vi har nån rättvisa????

Svar på tråden Vann i förvaltningsrätten, vanligt att soc överklagar?