• Anonym (Gravid?)

Kan man vara gravid trots negativa test och mens.

Jag har nu under en längre tid kännt mig mer och mer gravid. ( har en dotter redan. ) 
    Jag har tagit test som jag tolkat negativa, och mensen dyker upp varje månad, men har blivit lite konstig, blöder inte lika mycket som jag brukar och den är inte längre lika regelbunden.
    Efter testerna tänkte jag att jag kan känna mig lugn, dom borde ju visa om jag är gravid. Men sedan började jag känna sparkar!! Fantomsparkar tänkte jag först. Men nu känns dom till och med utanpå magen. Magen har vuxit fast jag försöker äta normalt osv.  
    Har inte berättat för sambon om dethär, men plötsligt kläcker han ur sig " faan, är du gravid igen!! "
    Finns det någon annan som varit i denhär situationen? Vad gjorde ni? Var ni gravida?
    Tacksam för svar, känner mig oroad. 

• Svar på tråden Kan man vara gravid trots negativa test och mens.
  • Anonym (Gravid?)

puffar?

• Anonym (Mvc)

Kan du inte kolla upp det på mvc eller nåt?

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (Mvc) skrev 2013-08-11 21:31:09 följande:
    Kan du inte kolla upp det på mvc eller nåt?
    Ja, jag borde väl det. Men känns väl lite pinsamt att förklara.. Tänkte därför fråga här om någon varit med om samma, om det är så att det är "vanlit" så känns det väl lite bättre att ringa dem..  
  • Anonym (xxx)

Det är extremt ovanligt.

Jag har personligen aldrig hört talas om det.

• Anonym (tarmar)

Dina tarmar lever nog loppan.

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (xxx) skrev 2013-08-11 21:41:52 följande:
    Det är extremt ovanligt.

Jag har personligen aldrig hört talas om det.

Kanske det bara är min kropp som luras då.  Men jag ska försöka få in en bild på min mage. 
    Min mobil och dator vill inte riktigt sammarbeta just nu. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Gravid?) skrev 2013-08-11 21:35:52 följande:
    Ja, jag borde väl det. Men känns väl lite pinsamt att förklara.. Tänkte därför fråga här om någon varit med om samma, om det är så att det är "vanlit" så känns det väl lite bättre att ringa dem..  
    Varför är det pinsamt? Vill du ha reda på om du är gravid eller inte är det ju bäst du besöker en barnmorska. Antagligen ingen här som varit med om samma...för har man börjat känna tydliga sparkar så är man ju i v.18 ca. Du borde ju veta detta som varit gravid innan.
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (tarmar) skrev 2013-08-11 21:45:00 följande:
    Dina tarmar lever nog loppan.
    Det tänkte jag också på, men sedan när "rörelserna" började kännas utanpå också, så blev jag ännu mera orolig.
  • Anonym (tarmar)
    Anonym (Gravid?) skrev 2013-08-11 21:46:49 följande:
    Det tänkte jag också på, men sedan när "rörelserna" började kännas utanpå också, så blev jag ännu mera orolig.
    Jag känner mina tarmar ibland utanpå när de är igång, inget konstigt. Men du verkar ju bestämt dig för att du är gravid så.....
Svar på tråden Kan man vara gravid trots negativa test och mens.