• Geelda

Jerrie?

Vad tycks om Jerrie som pojknamn? Tycker det är rätt gulligt....

• Svar på tråden Jerrie?
  • Griseknoen35

Tom och Jerry!! Jerry ska det stavas annars blir det konstigt. Jeremiah tänker jag på Simpsons eller Bibeln... Men Jerry är fin och gulligt men absolut inte jerrie.

• Jacqueline

Vettisjutton ,inga favorit namn här iaf :-/ sen förstår jag inte varför man ska strula till stavningen heller?Men det är ju bara jag det ^^

• puss
    Griseknoen35 skrev 2013-08-11 23:48:46 följande:

Tom och Jerry!! Jerry ska det stavas annars blir det konstigt. Jeremiah tänker jag på Simpsons eller Bibeln... Men Jerry är fin och gulligt men absolut inte jerrie.

Vem heter jeremiah i Simpsons?
  • puss
    Griseknoen35 skrev 2013-08-11 23:54:44 följande:

Grundaren utav staden Springfield.

Jaha, nej. Han hette jebediah.
  • spöke

Njae, det hjälper inte att man byter ut y mot ie — det är fortfarande ett y-namn. Och som med alla namn får man vara beredd på andra människors associationer. (Sen kan man själv välja om man vill bry sig om det eller ej.)

• fluu

Rätt hemskt. Tänker på Jerry i Tom & Jerry,raggare,nynazister och kåkfarare. Släng in en alkis på det med. Dessutom är det fult.

Hänger även upp mig lite på stavning/uttal. Med den stavningen tänker jag att det handlar om en tjej som uttalas med Gjerriii(engelskt). Inte det svenska Järry.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Tycker för övrigt inte att Jeremy är bättre,det blir ändå Jerry i slutändan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tilj75

Tycker Jerry är jättefint och den Jerry jag känner är väldigt trevlig :)

Svar på tråden Jerrie?