• Maddi

Overall till 1 åring i februari

Jag söker en overall som maxgräns är runt 500-600 kr, helst mindre. Jag är enbart ute efter värmen, då han blir 1 i mitten av februari och kommer nog inte gå ute förrän dess. Då tänkte jag köpa regnkläder och dra över overallen den perioden som är kvar. Låter de smart, eller är det bara klumpigt för barnet?

Jag har kollat på coop friends, priset över vad jag hade tänkt mig, men den är också i storlek 86, så frågan är om den är alldeles för stor.

Jag behöver tips, hur ska jag tänka?  

• Svar på tråden Overall till 1 åring i februari
  • vartjagängår

Min blir ett sista januari & jag tänker köpa en 'riktig' overall i strl. 80. Han kommer ju säkert åka lite pulka & sånt under vintern, sen är iaf min väldigt pigg & nyfiken så blir nog svårt att få honom att bara sitta i vagnen då vi kommer vara ute. :)

• Annelie 76

Eller begagnat på Tradera eller facebookgrupper. I den åldern slits inte kläder annat än i tvättmaskin så det går hur bra som helst att få tag på väldigt fina grejjer till en väldigt billig penning.

• Flickan och kråkan
    Maddi skrev 2013-08-12 10:08:35 följande:
    Tack för tipset! Men i vilken storlek, blir 80 bra, eller 86?
    Beror ju på hur långt ditt barn är och hur lång han/hon kan förväntas vara. Du kan ju kika på hans/hennes kurva och se vart ni rimligtvis hamnar. Overaller är ofta rätt stora i storlekarna. Utifrån storleken på mina barn så hade 86 varit väldigt stort.
  • Flickan och kråkan

OBS! Jag hänvisade till mid-season-overaller som inte är så varma som vinteroverallerna. Du får lägga på 100-150 kronor för att få en reima-overall på rean, men de är å andra sidan mycket slitstarka och har vattenpelare på över 10 000. 

• Maddi
    Flickan och kråkan skrev 2013-08-12 10:33:04 följande:
    OBS! Jag hänvisade till mid-season-overaller som inte är så varma som vinteroverallerna. Du får lägga på 100-150 kronor för att få en reima-overall på rean, men de är å andra sidan mycket slitstarka och har vattenpelare på över 10 000. 
    Det är ju också värmen man är ute efter:) ska kolla runt lite
  • Flickan och kråkan
    Maddi skrev 2013-08-12 10:42:05 följande:
    Det är ju också värmen man är ute efter:) ska kolla runt lite
    Ja, det tycker jag att du ska göra. Finns ju en hel del på rea och ofta de mindre storlekarna som finns kvar. Missade att det inte var vinteroverallerna jag länkade till. Ber om ursäkt för det. Kolla på deras outletsida istället .
  • Maddi
    Flickan och kråkan skrev 2013-08-12 10:45:08 följande:
    Ja, det tycker jag att du ska göra. Finns ju en hel del på rea och ofta de mindre storlekarna som finns kvar. Missade att det inte var vinteroverallerna jag länkade till. Ber om ursäkt för det. Kolla på deras outletsida istället .
    Ja de är ingen fara, absolut och tack ännu en gång

• JAG är BÄST

TS måste få inflika här,,en som är så liten behöver ingen reima eller annan märkes ovarall. Det är först då dom kommer upp mot 3års åldern då dom är mer aktiva.

Bara slöseri med pengar, för en som mest sitter i en vagn =knappt går så duger det lätt med en overall från billigare varuhus,,tex Åhlens,,ICA MAXI,,H & M,,,mm..

Vår första overall köpte jag på coop för 350:- /en friends,,,då var vårt troll 2,5år å för att vara ärlig så har den varit mycket bättre än många märkesoveraller jag haft genom åren,,vi har haft pop,,gneis, reima mm.

Den sämsta vi haft var gneis trollet blev dygnsur i den och den ska ändå ha en vattenpelar på över 10.000...
    Bästa vi haft är reiman & friends.    

http://www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83220.ece

http://www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83216.ece

• Flickan och kråkan
    JAG är BÄST skrev 2013-08-12 10:51:04 följande:
    TS måste få inflika här,,en som är så liten behöver ingen reima eller annan märkes ovarall. Det är först då dom kommer upp mot 3års åldern då dom är mer aktiva.

Bara slöseri med pengar, för en som mest sitter i en vagn =knappt går så duger det lätt med en overall från billigare å märkesoveraller för halva privaruhus,,tex Åhlens,,ICA MAXI,,H & M,,,mm..

Vår första overall köpte jag på coop för 350:- /en friends,,,då var vårt troll 2,5år å för att vara ärlig så har den varit mycket bättre än många märkesoveraller jag haft genom åren,,vi har haft pop,,gneis, reima mm.

Den sämsta vi haft var gneis trollet blev dygnsur i den och den ska ändå ha en vattenpelar på över 10.000...
    Bästa vi haft är reiman & friends.    

www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83220....

www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83216....

Jag skulle inte heller köpa en fullpris-reima till en 1-åring, men på reor kan man få märkesoveraller till halva priset och då är de plötsligt inte dyrare än mer billiga varianter och ska man ha regnkläder utanpå så kostar ju de en del också....och slits när det kryps ute. Det har mina gjort i alla fall innan de kunnat gå. Tycker att det kan vara värt att kika runt. Reima brukar få fina testresultat så köper gärna dem på rea, även coops friends brukar få fina resultat.
  • myskatt

Vi hade en pop och en reima (ballongmodell) till dottern när hon var ett år. Började i fsk vid 13 månader och personalen gillade reiman då hon kunde röra sig bra i den trots att hon inte gick. Behövde inga galonbyxor över heller.

Har bara köpt begagnade overaller/sett på blocket och tradera till henne tills hon blev fem. Då fick hon sin första nya reima.

Första overallen kostade 150-200.

• Sandrasol

Begagnat brukar funka bra, då är ju blocket bra att leta. Annars kan du ju kolla om du hittar någon bra rea på nån butik på nätet. Olika rea-sajter kan ju visa i kategorier och sånt, typ som här: reakoll.se/rea/barnoveraller/

Svar på tråden Overall till 1 åring i februari