JAG är BÄST skrev 2013-08-12 10:51:04 följande:
TS måste få inflika här,,en som är så liten behöver ingen reima eller annan märkes ovarall. Det är först då dom kommer upp mot 3års åldern då dom är mer aktiva.
Bara slöseri med pengar, för en som mest sitter i en vagn =knappt går så duger det lätt med en overall från billigare å märkesoveraller för halva privaruhus,,tex Åhlens,,ICA MAXI,,H & M,,,mm..
Vår första overall köpte jag på coop för 350:- /en friends,,,då var vårt troll 2,5år å för att vara ärlig så har den varit mycket bättre än många märkesoveraller jag haft genom åren,,vi har haft pop,,gneis, reima mm.
Den sämsta vi haft var gneis trollet blev dygnsur i den och den ska ändå ha en vattenpelar på över 10.000...
Bästa vi haft är reiman & friends.
www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83220....
www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83216....
Jag skulle inte heller köpa en fullpris-reima till en 1-åring, men på reor kan man få märkesoveraller till halva priset och då är de plötsligt inte dyrare än mer billiga varianter och ska man ha regnkläder utanpå så kostar ju de en del också....och slits när det kryps ute. Det har mina gjort i alla fall innan de kunnat gå. Tycker att det kan vara värt att kika runt. Reima brukar få fina testresultat så köper gärna dem på rea, även coops friends brukar få fina resultat.