• Anonym (TS)

Hur fåfäng är du?

Bryr du dig om hur du ser ut? Gör du manikyr, sminkar du dig dagligen?

• Svar på tråden Hur fåfäng är du?
  • SuzR

Manikyr, nja nej har en dålig ovana , biter/pillar på naglarna:( men nyligen byggde jag på mina naglar, det blev fint! Jag sminkar mig varje dag till jobbet och till fest. Är jag bara hemma så tar jag bara lite puder. Är nog ganska fåfäng, ja!

• Bonanza

Är fåfäng när det gäller smink, hår och kläder, inte typ naglar och sånt.

• Duckan

Japp!
    Sminkar mig dagligen och har alltid fixade naglar. Kasar inte runt på stan i sunkiga kläder.

• Shorona

Antar att jag klassas som fåfäng. Gör iordning mig varje dag. Smink, håret uppsatt, hel och ren. Har fina naturliga naglar som jag lackar med klarlack.

Äger inte ens mysbyxor, men om jag hade gjort det så hade det enbart varit hemmaplagg.

Tar jag det lugnt så tar det ca 30 minuter för mig att göra mig iordning. Men då är det från dusch tills jag står med ytterkläderna på.

• Anonym (oj då)

inget smink, borstar bara håret och sätter oftast en hårsnodd. vanliga kläder, inte mysbyxor men inga modekläder. aldrig fixat naglarna men tycker iofs inte att det är fint.

• Vintermorgon

Sminkar mig nästan aldrig, jag har foundation men ser ut som en docka när jag använder den. Jag har mascara men jag tycker det ser så konstigt ut (har långa ögonfransar). Det enda jag "bryr mig om" är håret, jag vägrar gå någonstans om det är synligt otvättat eller står ut i olika riktningar, dock så fixar jag det med en keps om jag måste iväg snabbt.
    Kläder... Jag har ju min egna klädstil som inte är speciellt feminin, lite pojkflicka över det.
    Naglarna klipper jag själv när de blir för långa, det är ganska obehagligt att ha för långa naglar (för mig är de för långa vid 4 mm).

Jag skulle inte kalla mig fåfäng Tungan ute 

• sextiotalist

På en skala mellan 0 och 10, där mycket fåfäng är 10, kanske 2-3.
    Sminkar mig ytterst sällan, aldrig nagellack mer än på tånaglarna under sommaren.  

• Duckan

Vintermorgon, 4 mm naglar, det är ju hur kort som helst. Gör det inte inte ont att klippa så långt ner och hur är det ens möjligt?

• Vintermorgon
    Duckan skrev 2013-08-12 10:13:07 följande:
    Vintermorgon, 4 mm naglar, det är ju hur kort som helst. Gör det inte inte ont att klippa så långt ner och hur är det ens möjligt?
    Jag menar såklart längden på det där vita som man klipper Tungan ute
  • cazh82

Inte lika mycket längre, sminkar mig till jobbet eftersom jag annars skulle skrämma ihjäl folk. Kan vara sunkig till vardags.

Annars så älskar jag att piffa till mig till roliga tillställningar. Förutom det så bleker jag tänderna, byter hårlängd och hårfärg lika ofta som Carolina Gynning, gillar att vara brun men solar inte lika mycket nuförtiden.

Svar på tråden Hur fåfäng är du?