• Anonym (Liwa)

Tryckande känsla i underlivet...

Hej!.

Jag provar att lägga upp en tråd här och hoppas att någon förstår och att  jag kan hitta något svar på det jag söker svar på!

Är gravid i V 29+3 första gången! Sen i lördags har jag (inte direkt haft svårt att kissa) men det känns verkligen som om något trycker emot urinblåsan! DVS det tar j*vligt lång tid att kissa...
    Igår kväll så tog det så lång tid att jag krystade lite för att få ut den sista skvätten (trodde jag) men då kom det lite blod/slem. När jag känner mig klar med kissandet så dröjer det  inte längre än 2-3 minuter så måste jag gå på toa IGEN och kissa lika mycket som jag gjorde innan dessa 2-3 minuter.
    Jag har redan uteslutit urinvägsinfektion då dessa symptomer som jag har nu inte alls liknar urinvägsinfektion.

Är det någon här som haft samma symptom eller kan tänka sig tro sig veta vad jag har? är bebisen på väg redan nu eller?!?!

• Svar på tråden Tryckande känsla i underlivet...
  • Anonym (Kolla)

Ring din bm. Man ska alltid kolla upp om man blöder efter v 23.

• Zayco

Det låter verkligen som urinvägsinfektion. Kontakta din barnmorska så hon kan ta urinprov på dig, eller förlossningen.

Symtom

man behöva kissa oftare det svida och tränga på man ha smärta i nedre delen av magen över urinblåsan det komma lite blod i urinen man känna sig lite småfrusen.  
  • Anonym (Liwa)
    Zayco skrev 2013-08-12 10:57:57 följande:
    Det låter verkligen som urinvägsinfektion. Kontakta din barnmorska så hon kan ta urinprov på dig, eller förlossningen.

Symtom man behöva kissa oftare det svida och tränga på man ha smärta i nedre delen av magen över urinblåsan det komma lite blod i urinen man känna sig lite småfrusen.  
    Jag var där i fredags och tog urinvägs prov och allt var jätte fint.
    Jag har verkligen inte ont, det svider inte när jag kissar. Utan jag har bara denna enorma tryckande känsla.
    Sen så kom det inte blod från urinröret :)

• Zayco
    Anonym (Liwa) skrev 2013-08-12 11:01:50 följande:
    Jag var där i fredags och tog urinvägs prov och allt var jätte fint.
    Jag har verkligen inte ont, det svider inte när jag kissar. Utan jag har bara denna enorma tryckande känsla.
    Sen så kom det inte blod från urinröret :)

Hur låg bebisen då? Det kanske helt enkelt är bebis som ligger och trycker eller sparkar på urinblåsan?
  • caaroline

Jag tycker att det låter som urinvägsinfektion, jag har lidit av detta tillofrån i flera år och dessa symptom är just dom jag har haft. Angående blödningen ska du absolut kontakta bm eller förlossningen, jag har haft blod i urinen vid en uvi och det var pga att jag hade gått med infektionen för länge utan att ha märkt den till en början, men eftersom du är gravid så ska du absolut kolla upp detta.

• caaroline

Såg nu att du hade kollat detta i fredags, kolla en gång till. Annars vet jag inte vad det kan vara, kanske bebisen som trycker mot urinblåsan precis som någon här ovan sa. Men du ska iallafall kontakta vården, gö det idag för att vara på säkra sidan.

• juliaannaeva

Men skickade den urinen på odling? Gjorde dem inte de så kan dem missat den. Har du gått med den länge så syns de på odling. Jag tror på lite för långt gången uvi...

• Anonym (Liwa)

Som sagt, jag har varken ont,feber,smärta när jag kissar utan bara en tryckande känsla!
    Tog urinprov i torsdags utan anmärkning! Såg JÄTTE fint ut. Skulle vara väldigt konstigt om "urinvägsinfektion" bara dök upp under natten....
    Men det kan vara möjligt att som någon/några säger, bebisen kanske bara ligger lågt ner?? Glad
    Blir bara orolig över den tryckande känslan som uppstod och jag har helt enkelt uteslutit urinvägsinfektion då jag INTE har dom symptomerna.. Har inte symptomerna på mycoplasma heller. Tungan ute

• Anonym (Liwa)

PLUS att det inte kom blod i urinet......
    Utan detta slemblods "flytningen" kom från slidöppningen.. 

Svar på tråden Tryckande känsla i underlivet...