• Anonym (Parasit)

Skulder upp över öronen...

Under sex år har jag haft problem med en förälder som tagit abonnemang och skit i mitt namn, men denne lovade att betala varenda faktura då jag inte har varken inkomst eller arbete att kunna betala allt åt denne.

Sen kände jag att det blev för mycket och bad denne lugna sig så att denne verkligen hade råd att betala allt.

Jaja sa denne och köpte ännu mer på kredit i mitt namn, varför beror på att denne har skulder själv..

Sen kom det en tid då denne inte hade råd att betala mer och började skita i att betala det jag stod på åt denne.

Nu vill min pojkvän hjälpa mig med skulderna som ligger på 100 000 krför att vi skall kunna flytta ihop till en insatslägenhet alternativt ett hus..

Jag har ju ingenting alls själv att komma med, han vill betala min hyra så jag kan lägga dem pengarna på skulderna..

Men Jag vill inte att han skall betala det, det måste ju jag göra själv.
    Det är ju jag som har satt mig i skiten inte han, varför ska han betala?

Jag kan ju inte få ett arbete heller för arbetsgivarna ser ju att jag har skulder....

Så här kommer jag få sitta om jag inte sväljer stoltheten och tar emot hans hjälp, kommer förmodligen också få börja sitta på avbrytarbänken och sluta borsta mitt hår och tappa tänder inte kunna ge mina barn någonting alls och bli kalla för fyllo... Trevligt liv.. :( 

• Svar på tråden Skulder upp över öronen...
  • Svansjön

Men din sambo vill hjälpa tag chansen då. Om det inte känns bra kan ni ju skriva ett kontrakt där du ska betala av lånet när du kom i balans igen.

• Anonym (Jobb)

Att du inte kan få jobb pga skulder? Jag har varit extremt skuldsatt och jag tog säljjobb och sånt. Aldrig varit med att de kollar om man har skulder.

• Anonym (Parasit)

Jo jag vet att han vill hjälpa mig, jag förstår riskerna med att inte ta emot hans hjälp heller. Allt skulle bli positivt om jag tar emot hans hjälp, men jag känner mig jätte dum, och så dum att jag inte kunde säga nej eller sätta stopp. 

• Anonym (Parasit)

Dem kollar väl skulder om man söker ekonomi arbete och dyl tror jag. Jag vet i vart fall att det kan bli riktigt krångligt att få ett riktigt bra jobb med skulder. 

• Stokke

Hur kunde dina föräldrar låna i ditt namn om du inte har någon inkomst?

• Anonym (Jobb)

Ja vid såna jobb kan de kolla, då får inte vara kräsen. Ta ett "skitjobb" och betala skulden så kan du ta "finare" jobb sen.

• Anonym (Lycka till!)

Man ska ALDRIG låta nån teckna nånting i ens namn oavsett om det är familj! Det har du nu fått lära dig den hårda vägen men hande du tänkt till lite tidigare å hade du inte suttit där du är nu...

Dock så tycker jag att om din partner är villig att hjälpa dig så ska du svälja stoltheten och ta den hjälpen. När detta är ur världen kan du nog gottgöra honom för den enorma hjälpen. Och han vill ju kunna ha ett stabilt förhållande med dig. Om ni ska bo ihop så hänger dina ekonomiska misstag som ett svart moln över honom också.

Lycka till!

• Anonym (Parasit)

Lån tog dem inte, utan abonnemang, kläder på kredit osv.

• Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Parasit) skrev 2013-08-12 12:06:29 följande:
    Lån tog dem inte, utan abonnemang, kläder på kredit osv.

Kredit same shit as lån i princip...
  • Anonym (Parasit)

Jag borde fattat bättre men då var jag 18 och jag visste inte ens vad kredit var för något först det damp ner en massa inkasso räkningar och krav brev i brevlådan.. 

Svar på tråden Skulder upp över öronen...