• Anonym

Var köper du glasögon/linser?

Behöver göra en synundersökning och ev. köpa nya glasögon. Tänkte höra med er om era erfaranheter. Har alltid gått till samma sen jag varit liten och aldrig bytt. Specsavers...

• Svar på tråden Var köper du glasögon/linser?
  • sär skriven

Köpt på specsavers tidigare, men är en riktig slarvröv så de två paren jag la dyra pengar på är repiga och glappiga. Nu köper jag faktiskt såna där billighetsglasögon på typ TGR-store, och de funkar alldeles utmärkt.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (Ögon)
    sär skriven skrev 2013-08-12 19:03:20 följande:
    Köpt på specsavers tidigare, men är en riktig slarvröv så de två paren jag la dyra pengar på är repiga och glappiga. Nu köper jag faktiskt såna där billighetsglasögon på typ TGR-store, och de funkar alldeles utmärkt.
    Du kanske inte har större synfel eller? Jag behöver verkligen gå till en legitimerad optiker för att känna mig lugn. Men samtidigt är det så dyrt
  • Anonym (Synsam)

Kontaktlinser köper jag på lensway.com (går in på alltomlinser.se och länkar mig vidare till lensway, blir ca 230 kr rabatt för en tremånadersförbrukning av linser.) Synundersökning och glasögonköp gör jag alltid på Synsam, de är dyrast av kedjorna men servicen och utbudet får mig ändå att betala den kostnaden, är ju trots allt inte särskilt ofta jag byter glasögon.

• sär skriven
    Anonym (Ögon) skrev 2013-08-12 19:11:38 följande:
    Du kanske inte har större synfel eller? Jag behöver verkligen gå till en legitimerad optiker för att känna mig lugn. Men samtidigt är det så dyrt
    Höhö... Jag har bara riktig syn på ett öga. Det andra ögat blir jag mest trött i, antar att det får jobba lite väl mycket. Har läsglasögon och ibland när jag kör bil.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • skunken

Går till specsavers. Har provat andra optiker, men alltid gått tillbaka till dem, deras service är utan tvekan den bästa i den staden jag bor i. Priserna och utbudet utklassar också tex synsam med hästlängder.

• NLAL

Jag går till optikern för recept och går sedan in på favoptic.se och där kan man beställa hem (låna och prova i lugn och ro hemma) 6 bågar åt gången och superbra priser, har nog aldrig handlat för över 800kr när jag köpt därifrån.

Linser kollar jag vars det är billigast så det är alltid olika.

• pannkakamedsystrar

Optica, tyckte de var bra och trevliga, tycker det är dyrt överallt så priset kan jag inte säga om det var bra eller dåligt. Fast jag har för mig att det inte blev så dyrt som jag trodde det skulle bli.

• Anonym (Ögon)
    NLAL skrev 2013-08-12 20:01:50 följande:
    Jag går till optikern för recept och går sedan in på favoptic.se och där kan man beställa hem (låna och prova i lugn och ro hemma) 6 bågar åt gången och superbra priser, har nog aldrig handlat för över 800kr när jag köpt därifrån.

Linser kollar jag vars det är billigast så det är alltid olika.
    Jag vill våga göra så också men vet inte om jag kan ta steget. Kan man lita på att det blir rätt om man beställer från internet?
  • Fia 28

Linser använder jag inte. Jag går alltid till specsavers för jag gillar deras urval av plastbågar och personalen är alltid supertrevliga. Sen byter jag glasögon med ungefär 1,5 års mellanrum så det skulle bli svindyrt på mindre förmånliga ställen då jag alltid tar både solglasögon och vanliga glasögon.

• NLAL

Ja, självklart vågar du! :) Jag har beställt ca 8-10 glasögon därifrån och mina föräldrar beställer alltid därifrån. Aldrig blivit nå fel förutom när jag skulle ha två par glasögon men på olika fakturor, men det gjorde ju inte att jag såg konstigt i glasögonen. :p

Det som är skönt med dom är just att man får beställa hem och prova. Sedan markerar man ut (finns tydliga instruktioner med) vars man har "syn-punkten", lägger sedan ner dom i samma låda dom kom i och även receptet och sen får man hem sina nya glasögon ca 2 veckor senare. Praktiskt, bra och prisvärt! :)

• elyse

Jag köper glasögon på Synoptik. De är de enda med avtal med Pilgrim gällande bågar = skitsnygga!

• NLAL

Det där med billigaste linser.. Det beror ju på vad man ska ha. För mig kan det skilja frpn gpng till gång vars dim är billugast, och endel har inte ens dom linser jag behöver. Så sånt får man ju kolla upp själv.

• Anonym (H)

Specsavers, alltid. Utan tvekan bäst service, trevligast personal och bäst priser. Är alltid väldigt nöjd med både synundersökningar och glasögon därifrån.

• Anonym (Nätshoppare)
    Anonym (H) skrev 2013-11-19 22:49:09 följande:
    Specsavers, alltid. Utan tvekan bäst service, trevligast personal och bäst priser. Är alltid väldigt nöjd med både synundersökningar och glasögon därifrån.
    Specsavers är inte billigast eftersom de märker om förpackningarna för att vilseleda kunden så de får svårare att gå till konkurrenter. Att göra en ny förpackning är inte gratis och gissa vem som betalar i slutändan? Just det, konsumeterna!
  • Anonym (j)

Har alltid gått till Synoptik och köpte mina första glasögon där för cirka 4 år sedan. Skaffade kontaktlinser för några månader sedan och gick även då till Synoptik. Hittade en linssort som var jättebekväma (Biofinity tror jag de heter) så var nöjd. Gillade dock inte min optiker tyvärr, han berättade inte ens att det fanns olika sätt att sätta i och ta ur linserna utan visade bara att man skulle sätta dom rakt på ögon o plocka ut dem när de vara rakt på pupillen. I framtiden så tänker jag nog beställa via lensway eller nåt om jag förstår mig på det.

• Fia 28
    Anonym (Nätshoppare) skrev 2013-11-29 12:30:23 följande:
    Specsavers är inte billigast eftersom de märker om förpackningarna för att vilseleda kunden så de får svårare att gå till konkurrenter. Att göra en ny förpackning är inte gratis och gissa vem som betalar i slutändan? Just det, konsumeterna!
    Vadå för förpackning? Mina glasögon har då aldrig kommit i nån förpackning.
Svar på tråden Var köper du glasögon/linser?