• Anonym (KH)

En Tjejs Pupiller blev stora och utvidgades

Hej . Jag har träffat en tjej nu en tid , ja vi har setts till o från egentligen vi träffades genom våran gemensamma skola på högre nivå , Vet ej men vi har väl fattat tycke lite för varann ? jo menm så är det , men vi har inte haft samlag el liknande ännu ja inte rört varann känslomässigt faktiskt. Men det slog mig att en dag när vi pratade med varandra så vet jag inte om "jag sa någonting" som hon ev föll för för hennes ögon, pupillerna blev väldigt stora och utvidgade , jag har bara googlat vad detta kan betyda = Kåthet , Men jag vet inte kan det vara så ?

• Svar på tråden En Tjejs Pupiller blev stora och utvidgades
  • Anonym (Charlotte)

Nja, troligare är väl ett sympatikuspåslag om de vidgades plötsligt. Vad sa du?

• Anonym (KH)
    Anonym (Charlotte) skrev 2013-08-12 20:59:40 följande:
    Nja, troligare är väl ett sympatikuspåslag om de vidgades plötsligt. Vad sa du?
    Ja vad sa jag , något positivt var det , försökte inte ragga direkt men kanske lite åt det hållet , Vi gillar alla fall varann det är jag säker på.
  • Anonym (hahaha)

Snacka om att övertolka. Antagligen gick väl solen i moln, eller så släckte nån en lampa.

• Anonym (KH)
    Anonym (hahaha) skrev 2013-08-12 21:09:02 följande:
    Snacka om att övertolka. Antagligen gick väl solen i moln, eller så släckte nån en lampa.
    Nej jag tror inte att jag övertolka henne , snarare att jag inte vet vad hon tänkte just då ??
  • Surpuppan

Måste hon ha tänkt på något då? Kan väl ha varit som ovanstående säger, en ändring i ljuset? Jag har då aldrig hört talas om att det man tänker på ska få pupillerna att ändra sig. Kåthet låter som hittepå av någon önsketänkande snuskgubbe. 

• Anonym (KH)
    Surpuppan skrev 2013-08-12 23:35:09 följande:
    Måste hon ha tänkt på något då? Kan väl ha varit som ovanstående säger, en ändring i ljuset? Jag har då aldrig hört talas om att det man tänker på ska få pupillerna att ändra sig. Kåthet låter som hittepå av någon önsketänkande snuskgubbe. 
    Att det kan vara kåthet står beskrivet på flera sidor om kärlek o känslor , så det e nog inget påhitt.
  • Anonym (Charlotte)
    Surpuppan skrev 2013-08-12 23:35:09 följande:

Adrenalin påverkar en muskel i ögonen som vidgar pupillen så att man ska kunna se så bra som möjligt när man flyr från faror, så tänker man på något som gör en ordentligt stressad så kan pupillerna faktiskt bli större. Men att de skulle bli det av kåthet tror inte jag heller, dock har jag hört påståendet flera gånger förut.

Gissar att myten kommer av att pupillerna blir större av dämpad belysning, och att dämpad belysning är förknippat med romantik och sex.
  • Surpuppan
    Anonym (Charlotte) skrev 2013-08-13 00:18:03 följande:

Adrenalin påverkar en muskel i ögonen som vidgar pupillen så att man ska kunna se så bra som möjligt när man flyr från faror, så tänker man på något som gör en ordentligt stressad så kan pupillerna faktiskt bli större. Men att de skulle bli det av kåthet tror inte jag heller, dock har jag hört påståendet flera gånger förut.

Gissar att myten kommer av att pupillerna blir större av dämpad belysning, och att dämpad belysning är förknippat med romantik och sex.

Aha, tack för lite fakta! Hahaha- tjejen ville fly från en fara alltså. :D
  • Anonym (Anna)

Kan väl bero på lite vad som helst. Jag kan medvetet styra storleken på mina pupiller.

• Anonym (................)
    Anonym (KH) skrev 2013-08-12 20:38:39 följande:
    Hej . Jag har träffat en tjej nu en tid , ja vi har setts till o från egentligen vi träffades genom våran gemensamma skola på högre nivå , Vet ej men vi har väl fattat tycke lite för varann ? jo menm så är det , men vi har inte haft samlag el liknande ännu ja inte rört varann känslomässigt faktiskt. Men det slog mig att en dag när vi pratade med varandra så vet jag inte om "jag sa någonting" som hon ev föll för för hennes ögon, pupillerna blev väldigt stora och utvidgade , jag har bara googlat vad detta kan betyda = Kåthet , Men jag vet inte kan det vara så ?
    enligt läkare så vidgas pupiller så plötsligt är det för personen blir upphetsad. INGET "hittepå" alltså.
Svar på tråden En Tjejs Pupiller blev stora och utvidgades