• Jenniefager

Klådan i huvudet tar kål på mig!!!

Någon annan som fått klåda i huvudet under början på sin graviditet? Jag tror inte jag kommer ha något hår kvar snart, så som jag måste klia.
    Trodde jag hade fått löss, men så är inte fallet!
    Om någon annan haft likadant, finns det något som hjälper?

• Svar på tråden Klådan i huvudet tar kål på mig!!!
  • vårsol

Är det din hårbotten som kliar?

• Mammatilltretroll

Jag har också klåda, både på kroppen och i huvudet (hårbotten..).. Bytte ut mitt shampoo mot Eucerin från Apoteket som är ett jättemilt shampoo.. Sen skippar jag balsamet och ser till att tvätta håret på kvällen om jag haft stylingprodukter i på dagen.. och sen att torka det med hårtork är jätteviktigt! blött hår torkar ut hårbotten!
    Finns också hårbottengel att köpa på apoteket som mildrar klådan..

• vårsol

Min hårbotten var sån förut men det hjälpte med Head and shoulders schampo för torr hårbotten.

• Firren

Då jag haft klåda i hårbotten har jag använt uniderm som finns att köpa på apoteket (dock tveksam om den finns nu mer, då jag ej hittade den på Fass). Det är en mild kortisonlösning, och jag tycker den lindrar en del. Vad gäller graviditet så ska den ej ha ngr effekter på fostret vad jag vet. Men det kan du ju kolla närmare i så fall.
    Inte säkert att den hjälper men det kan ju vara värt ett försök. Den svalkar också bra tycker jag då man rivit sig huvudet.
    Kolla på apoteket eller hör med ngn läkare så kanske du kan bli rekomenderad ngt liknande.

• Jenniefager

Tack för tipset!
    Har oxå fått klåda på kroppen, armarna, axlarna osv...

• Mammatilltretroll

Jenniefager: Mot klådan på kroppen:
    Duscha med Euccerin Oparfymerade Duscholja från apoteket...
    Peela inte där du har klåda!
    Använd oparfymerad bodylotion, eller olivolja efter att du duschat..
    Duscha i svalt vatten och inte hett eftersom det torkar ut huden och torr hud kliar..
    Be att få tavegyl utskrivet av läkare, det dämpar klådan jättebra!

Svar på tråden Klådan i huvudet tar kål på mig!!!