Mirena hormonspiral kan vara livsfarlig
Läs mer:
truthsverige.blogspot.se/2013/05/mirena-hormonspiral-kan-vara-livsfarlig.html
Läs mer:
truthsverige.blogspot.se/2013/05/mirena-hormonspiral-kan-vara-livsfarlig.html
Ja, alla läkemedel kan vara livsfarliga. Man kan till exempel dö av en halv Alvedon också, om man har otur. Det stämmer dock inte att de komplikationer som bloggaren nämner, t.ex. perforation, skulle vara vanliga, utan det är väldigt ovanligt.
Ja, alla läkemedel kan vara livsfarliga. Man kan till exempel dö av en halv Alvedon också, om man har otur. Det stämmer dock inte att de komplikationer som bloggaren nämner, t.ex. perforation, skulle vara vanliga, utan det är väldigt ovanligt.
Den spiralen gjorde mig allergisk mot hormoner så idag kan jag inte använda något hormonpreparat. Tyvärr kan jag inte heller använda kopparspiral för då blöder jag i två veckor per månad så kondom är det enda.
Men riskerna som en oönskad graviditet och en ev. abort innebär de förbiser du helt eller? Och hur biverkningsprofilen ser ut jämfört med andra preventivmetoder? Snälla, lär dig sätta saker i relation till sammanhanget istället för att stirra dig blind på en viss biverkan.
Både här och i din tråd om waran menar jag att du plockar saker ur sitt sammanhang. Du har helt rätt i sak i att mirenaspiralen kan perforera och att waran ökar risken för blödning, men som sagt alla läkemedel och valet att inte använda ett visst läkemedel är behäftat med risker. Jag menar därför att det är totalt ointressant att titta på en enskild biverkan och använda det som ett argument för att preparatet är dåligt/inte bör användas. För att kunna dra några som helst slutsatser i den riktningen måste man se det mot bakgrund av nyttan och alternativen. Jag kan hålla med om att läkemedelsbranschen kan vara snårig, och att väga nytta mot skada är inte alltid lätt. Men jag precis som många andra inom vården försöker hålla oss ájour med det senaste evidensläget för att på ett balanserat sätt kunna fatta beslut i vårt arbete, och då är det viktigt att försöka se hela bilden.
Kanske måste tillägga att jag INTE haft sex med en robot
Men riskerna som en oönskad graviditet och en ev. abort innebär de förbiser du helt eller? Och hur biverkningsprofilen ser ut jämfört med andra preventivmetoder? Snälla, lär dig sätta saker i relation till sammanhanget istället för att stirra dig blind på en viss biverkan.
Fick utomkvedshavandeskap efter ett halvår med Mirena. Höll på att stryka med då det är så "ovanligt". Anmält biverkningen. Vidrigt!