• klarlack

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter spiral?

Hej på er!

Idag var jag och tog ur  min hormonspiral och tänkte försöka få till en liten till.
    Vill ju få ett + redan idag haha men jag vet att det kanske inte funkar så.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter spiral? 

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter spiral?
  • jenny grav2

Jag hade k-spiral. Fick 1 mens direkt som beräknat. Sen pang gravid! :) Fick dock mf.

• klarlack

Nej va tråkigt! Har du blivit gravid efter det mf?

Så då kanske det kan ta sig snart?! hoppas=)

• jenny grav2

Fick mf i juli, blöder ff. Men läkaren gav klartecken, så här sexas det.. ;) Istället för februaribebis, hoppas jag på en vacker majbebis ;) När hade du mens sist?

• klarlack

jag plockade ut spiralen idag så det var ju ganska länge sen=) över ett år sedan.

• jenny grav2
    jenny grav2 skrev 2013-08-12 22:58:21 följande:
    Jaha, har man ingen mens med k-spiral?

Nej jag menar med h-spiral!!?! :) Är snurrig så här på kvällen ;)
  • jenny grav2

Åh ok.. tråkigt.. eller ja, kanske skönt! :) Ja ha sex 3/veckan regelbundet så slipper du nog få mens ;)

• klarlack

Ja mensen försvinner inte alltid men min gjorde det som tur var:)

Åååh 5månader känns väldigt lång tid när jag vill ha bebis idag,helst igår;)

• Tisse

Kopparspiral, tog ut den vid mens, blev gravid ägglossningen därpå, dvs ca 2 veckor. 

• klarlack

Fick i onsdags mens som jag inte haft på lääääänge:( men det är väll så det ska vara haha.
    Jag har beställt ÄL test som jag ska testa denna/nästa månad. Men jag vet inte hur det funkar! Någon som vet hur man gör? När ska man testa? Jag vet inte riktigt hur långt jag har mellan mensen heller! Jag vill ju ha bebis nu;)

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter spiral?