Skuldkänslor av onani
Jag får skuldkänslor och ångest när jag har onanerat och fått utlösning ? ska det vara så ?
Jag får skuldkänslor och ångest när jag har onanerat och fått utlösning ? ska det vara så ?
Nej så ska det naturligtvis inte vara. Det fick jag också och därför har jag slutat att onanera. Kan tyvärr inte svara på din fråga, varför man (du) får det.
Hej!
Beror det på hur dina föräldrar eller andra omkring har sett på onani? Kanske sitter det i från barndomen?
Onani är något vackert och något du inte ska känna några skamkänslor kring. Vad bättre finns det än att ha sex med den man tycker allra bäst om? Dessutom hjälper onani dig att lära känna din kropp så att den fungerar bättre tillsammans med en eventuell partner.
Självklart ska du inte ha ångest eller känna skuld! Onani är helt naturligt och ALLA gör det.. Det är skönt och du lär dej vad du tycker om och det kan leda till ett bra sexliv framöver.
Du ska verkligen inte känna skam, skuld, känna dig dum, eller har ångest för att du onanerar!
Får jag fråga hur gammal du är?
Jag får också ångest av att onanera. Jag skäms och får skuldkänslor. Är uppvuxen i en familj där sex inte existerar, så det har säkert med det att göra. Känner mig så ensam och önskar att jag hade en man som kan tillfredsställa mig istället för en j*a maskin.
Det är inte så konstigt med skamkänslor tycker jag! För ingen jag känner varken man eller kvinna
pratar om att de onanerar, eller ens erkänner det. Så de flesta känner nog lite skuldkänslor och ångest.Men de flesta onanerar nog utan att erkänna det, därav skuldkänslorna!!
Det är jäkligt synd att det är så. Men vi får förtsätta att smyga omkring med våra skuldkänslor,för
även om vissa säger att de inte har skuldkänslor så har jag aldrig träffat dessa personer i verkliga livet.
Men jag skulle gjärna vilja känna dem.
Försök släppa skuldkänslorna! Du gör inget fel!
Den sexuella driften hos människan är stark, och den är helt naturlig. Att onanera är helt naturligt och du har rätt att onanera hur mycket du vill utan att må dåligt för det!
Ångest och skuld över onani är nog ofta påfört av andra. Men bakgrunden till varför man känner så kan nog vara lite olika. Kanske har man vuxit upp med att få höra att man inte får tänka på sig själv? Att man är självisk då. Onani handlar ju om att ta hand om sig själv och sina egna behov. Då kan känslan av skuld dyka upp när man gjort det skönt för sig själv.
Det är faktiskt intressant. Jag läste om det för många år sedan, att det är förknippat med nånting i kroppen. Det är alltså naturligt att känna skuldkänslor när man har onanerat, men man behöver inte analysera känslorna, därför att de inte stämmer.
Jag känner precis lika. Så slående lika.
Har inte haft några problem med för tidigt utlösning. Men får ändå skuldkänslor som man gjort något fel.