• Anonym (TS)

    Hur kan jag ha gått upp tre kg på tre dagar?!?!

    Jag vägde mig i fredags morse, 63,9 kg. Vägde mig i morse, 66,9!!! Hur är det möjligt?! Jag åt inte särskilt onyttigt i helgen, vanlig hemlagad mat, ingen pizza, chips eller hamburgare, brukar aldrig äta det i alla fall. Åt 4-5 chokladrutor i fredags, en liten bit tårta när min systerdotter fyllde år i lördags, en gb sandwich i söndags. Tränade en timme på gymmet i går och körde ett spinningpass också. Ingen alkohol på sen förra helgen (och då bara två glas vitt vin). Ska inte ha mens på två veckor och är inte gravid. Varför går man upp tre kg bara så där?!

  • Svar på tråden Hur kan jag ha gått upp tre kg på tre dagar?!?!
  • Anonym (TS)
    Papricorn skrev 2013-08-13 09:01:11 följande:
    Vätska.

    Vad menar du?
  • cazh82

    Du har nog samlat på dig en massa vätska, kanske har PMS? Jag kan lägga på mig 3 kg då, försvinner av sig självt sedan när mensen kommer.

  • Anonym (TS)
    cazh82 skrev 2013-08-13 09:56:40 följande:
    Du har nog samlat på dig en massa vätska, kanske har PMS? Jag kan lägga på mig 3 kg då, försvinner av sig självt sedan när mensen kommer.

    Men jag ska inte ha mens förrän nästa torsdag. Jag brukar gå upp några kg första dagen på mensen men det försvinner lika fort. Känns skumt att det skulle komma nu.
  • Anonym (TS)
    Molgan 008 skrev 2013-08-13 10:03:09 följande:
    Ätit mycket salt?

    Inte mer än normalt. Åt haloumisallad i fredags, ugnsgrillad lax och risotto i lördags, sallad och hemlagade köttfärsbiffar i söndags, tonfisk och tomatsås med pasta i går. Inga salta snacks på hela helgen.
  • Molgan 008
    Anonym (TS) skrev 2013-08-13 10:24:51 följande:

    Inte mer än normalt. Åt haloumisallad i fredags, ugnsgrillad lax och risotto i lördags, sallad och hemlagade köttfärsbiffar i söndags, tonfisk och tomatsås med pasta i går. Inga salta snacks på hela helgen.
    Det var bara en liten fundering, då salt gör så att kroppen binder upp mer vätska. :)
  • Anonym (svullen)
    Anonym (TS) skrev 2013-08-13 10:24:51 följande:

    Inte mer än normalt. Åt haloumisallad i fredags, ugnsgrillad lax och risotto i lördags, sallad och hemlagade köttfärsbiffar i söndags, tonfisk och tomatsås med pasta i går. Inga salta snacks på hela helgen.
    Haloumi är salt och tonfisk är salt, plus att du åt pasta. Både saltet och pastan binder vätska i kroppen. :) Jag skulle gissa på att det bara är vätska. Drick ordentligt några dagar och dra ner på salt/snabba kolhydrater.
    För någon vecka sedan började jag äta mer ren mat än tidigare, mindre salt och kolhydrater helt enkelt. För ett par dagar sedan lagade sambon mat och det blev rökt fläsk med potatis (jag åt sallad). Dagen efter vaknade jag helt svullen i ansiktet och hade gått upp ett par kilo. Drack vatten på morgonen och åt inget salt på hela dagen. Svullnaden gick ner några timmar efter att jag vaknat. :P 
  • Fridayyy
    Anonym (TS) skrev 2013-08-13 10:04:55 följande:

    Men jag ska inte ha mens förrän nästa torsdag. Jag brukar gå upp några kg första dagen på mensen men det försvinner lika fort. Känns skumt att det skulle komma nu.

    Ägglossning? Då bruka jag samla en del vatten. Kanske inte 3 kg.
  • Anonym (TS)
    Anonym (svullen) skrev 2013-08-13 10:31:43 följande:
    Haloumi är salt och tonfisk är salt, plus att du åt pasta. Både saltet och pastan binder vätska i kroppen. :) Jag skulle gissa på att det bara är vätska. Drick ordentligt några dagar och dra ner på salt/snabba kolhydrater. För någon vecka sedan började jag äta mer ren mat än tidigare, mindre salt och kolhydrater helt enkelt. För ett par dagar sedan lagade sambon mat och det blev rökt fläsk med potatis (jag åt sallad). Dagen efter vaknade jag helt svullen i ansiktet och hade gått upp ett par kilo. Drack vatten på morgonen och åt inget salt på hela dagen. Svullnaden gick ner några timmar efter att jag vaknat. :P 

    Får testa och se om det hjälper. Jag drack mycket vatten igår i samband med träningen så det kanske är kvar i kroppen. Hoppas vågen är mer normal i morrn.. Men färsk tonfisk innehåller inte salt. :). Kanske borde sagt att det inte var konserverad tonfisk.
  • Anonym (Malin)

    Beror nog på träningen dagen innan, du har lagt på dig massor av vätska. Jag går också upp mycket i vätskevikt om jag tränar hård styrketräning ex. Eller tränar intensiv konditionsträning.

  • Mizzii

    Dags att ha mens?

    Vid ägglossning OCH vid menstider går jag upp i vikt 


    Love all of my kidz
  • Papricorn
    Anonym (TS) skrev 2013-08-13 10:57:21 följande:
    Får testa och se om det hjälper. Jag drack mycket vatten igår i samband med träningen så det kanske är kvar i kroppen. Hoppas vågen är mer normal i morrn.. Men färsk tonfisk innehåller inte salt. :). Kanske borde sagt att det inte var konserverad tonfisk.



    Helt klart vätska! Har du tränat binder kroppen extra vätska! Kan lätt skilja flera kilo.
Svar på tråden Hur kan jag ha gått upp tre kg på tre dagar?!?!