Utbetalning från trygghansa?
Hej! Vi har nyligen fått utbetalat ett belopp från Trygg Hansa pga sonens funktionshinder. Det kom in på mitt konto och min enda tanke är ju att jag och pappan till barnet ska öppna ett konto där vi ska sätta in HELA summan för jag tycker att det är sonens pengar som han kommer att behöva i framtiden, eller när han blir äldre och kanske behöver åka iväg på olika aktiviteter osv som förmodligen kostar en del..Men nu börjar pappan tjata om att han tycker att vi som föräldrar ska ta en del av utbetalningen..10% av summan pratar vi om, och jag har sagt nej till det då jag tycker det känns fel och att jag som sagt tycker det är sonens pengar..men nu har pappan aldrig haft någon bra hand om sina pengar och har nyligen köpt en hund och nu ringer han liksom och säger att jag måste föra över pengar till honom till slutet av denna månad för att han behöver pengar? så då ska han liksom "ta" av sonens pengar pga att hans ekonomi är som den är?
Han förstår verkligen ingenting...Hur har ni gjort när ni fått någon summa utbelad från försäkringsbolag osv? Vårdbidrag hade vi förut innan vi fick assistansen för sonen osv..