• villnu13

Era bästa kycklingrecept!

Jag behöver lite brainstorming hjälp! Tänkte laga nått gott till mannen imorrn kväll och eftersom jag är universums sämsta kock behöver jag hjälp :) 
    Jag äter inte så mycket kött, det enda jag egentligen äter är kyckling så jag vill laga nått gött med det.

Har nån några tips på lite "finare" vardagsmat med kyckling? Gärna nått såsigt Glad
    Tack på förhand!  

• Svar på tråden Era bästa kycklingrecept!
  • micromat

Flygande jacob är gott, surfar på mobilen så kan inte klistra in nått bra recept.

• villnu13
    micromat skrev 2013-08-13 14:24:10 följande:
    Flygande jacob är gott, surfar på mobilen så kan inte klistra in nått bra recept.
    Tack för tipset! Det tycker jag med, men karln gillar inte det.  Dumt, annars hade jag lagat det. :)

• lilmissredhotts

Min favorit är "exotisk kycklinggryta", googla och se om du hittar. Annars kan jag lämna mitt recept här :)

• skogstjejen19

Kycklingfilé som du delar och steker så det får stekyta, salt och peppar på.

Mellan dessa filéer lägger du ost, helst mozzarella och lite rosépeppar.

Lägg filéerna i en ugnsform, klicka på cream fresh och på med salt och rosépeppar och lite pressad citron.

In i ugnen tills kycklingen är klar, svårt att säga tid, ibland är jag lite stressad när jag steker så kycklingen blir nästan klar i stekpannan och då behövs det bara att den står inne så såsen kokar och får yta.

Detta serveras med valfri potatis helst egengjorda klyftor, och en god sallad.

På sommaren äter vi denna kyckling med endast sallad till och det är jätte gott också.

• AnnelieW78

Jag brukar göra grekisk kyckling ! Då gör man en sås på matlagningsyoghurt, smulad feta ost(mycket!), oregano, vitlök, lite soja och nån deciliter kycklingbuljong, värmer den och häller över kycklingfiléer i en traktörpanna . Skär filéerna i två eller tre delar och krydda ned salt, peppar och oregano och stek dem först. Sen när allt kolat ihop strör du över svarta oliver och mer smulad fetaost. Servera med bandspaghetti! Grymt gott om man tycker om fetaost! Jag brukar ta en burk matlagningsyoghurt och en burk crème fraîche eftersom yoghurten kan smaka lite väl mycket och syrligt annars.

• Genuin

Stek kycklingen (helst lårfilé) i massor av Curry och Sweet chili powder. Häll i burkananas, skivor som du skär i bitar innan, plus saften som ananasen ligger i. Låt koka ett tag, häll i en grädde och låt koka upp. Smaka av med curry, salt och peppar. Servera med ris!

Svar på tråden Era bästa kycklingrecept!