• Anonym (HATAR SVERIGE)

Hatar verkligen Sverige.

I Sverige är vi alla ateister, alla icketroende VILKET leder till att folk hatar oss. Jag ser faktiskt problemet nu. Jag hatar Sverige så mycket, att jag skulle kunna tänka mig flytta till Irak! Vi är så tråkiga, så kritiska och otrevliga vilket får hela VÄRLDEN att hata oss. Ser inte ni problemet? Jag är varken ateist eller icketroende. Icketroende och icketroende, jag menar att jag inte tror på någon skapelse-teori alls! Vilket är väldigt bra! Åk till Amerika, stanna där i en vecka eller två, och se skillnaden mellan Sverige och Amerika! Vilket land är bäst? Jo, Amerika förstås! Jag slår vad om att 'Babylon' kommer vara Sverige eftersom det bor en jäkla massa ateister här, till slut kommer någon skriva maskin och sedan kommer det att bombarderas här! Och vilkas fel är det? SVENSKARNA! Snart kommer svenska flaggan bytas ut mot Pride flaggan, det ska ni få se! Fyfan. Är helsvensk förresten.

• Svar på tråden Hatar verkligen Sverige.
  • Anonym (Jaså)
    Anonym (HATAR SVERIGE) skrev 2013-08-13 14:21:46 följande:
    I Sverige är vi alla ateister, alla icketroende VILKET leder till att folk hatar oss. Jag ser faktiskt problemet nu. Jag hatar Sverige så mycket, att jag skulle kunna tänka mig flytta till Irak! Vi är så tråkiga, så kritiska och otrevliga vilket får hela VÄRLDEN att hata oss. Ser inte ni problemet? Jag är varken ateist eller icketroende. Icketroende och icketroende, jag menar att jag inte tror på någon skapelse-teori alls! Vilket är väldigt bra! Åk till Amerika, stanna där i en vecka eller två, och se skillnaden mellan Sverige och Amerika! Vilket land är bäst? Jo, Amerika förstås! Jag slår vad om att 'Babylon' kommer vara Sverige eftersom det bor en jäkla massa ateister här, till slut kommer någon skriva maskin och sedan kommer det att bombarderas här! Och vilkas fel är det? SVENSKARNA! Snart kommer svenska flaggan bytas ut mot Pride flaggan, det ska ni få se! Fyfan. Är helsvensk förresten.
    Du behöver faktiskt inte bo i Sverige. Det finns massor av andra länder att flytta till.

Jag har varit i USA flera gånger och har haft det underbart varje gång, men bo där? Nej. Jag tycker inte om de stora klasskillnaderna och absolut inte de rasmotsättningar som finns (mest i södern då förstås). Jag tror inte heller att hela världen hatar oss. Däremot hörde jag just de orden uttalas av en amerikan när jag var i USA sist "'The world hates us' och vad gör presidenten för att ändra på det?"
  • LillGris

Hahahaha flytta till glorious us of a då? Om jag får välja stannar jag nog i sverige.

• LinaSofia

Lite OT, men enligt aftonbladet (hör å häpna, källor finns i artikeln) är troende människor mindre intelligenta... men visst. flytta du till irak. 

• SockerStinn

Bott där ett år. Föredrar helt klart Sverige. 

Lite svårt att debattera ditt inlägg, finns inte så mycket vettigt där att bygga vidare diskutionen på. Om du har lite mer argument eller logik och lite mindre hat kan du nog få igång en tråd. 

• Mineralvatten

men flytta då, det är ingen som tvingar dig att bo här.

• Anonym (.)

Varför bor du här då? Du kan ju flytta fritt inom EU och världen är ditt ostron, typ. Jag har bott i 4 länder och byter land när jag vill testa något nytt.
    Så länge religioner är varje individs ensak skiter jag fullständigt i vad folk tror på. Problemet uppstår väl när religioner så gott som alltid är diskriminerande skit som ska prackas på andra och systematiskt försämra vissa gruppers (ex. kvinnors) livsvillkor.

• Anonym (okej)

Men flytta då, jobbiga människor som skyller sina tråkiga liv på landet de lever i kan vi klara oss utan.

• lykantrophona

Det är väl bara att flytta, det finns gott om länder som är mer religiösa eller konservativare än Sverige. Tipsa mig om du hittar ett land som är progressivare, har funderat ibland på Danmark om inte politiken där verkade så främlingsfientlig...

Själv är jag inte ateist, men tycker betydligt bättre om Sveriges sekulära samhälle där folk inte döms pga vilket kön personen man blir kär i har, än ett samhälle styrt av religion.

• Anonym (but whyyy)

Jag förstår verkligen itne. Om man hatar ett land så mkt som du gör, varför lägga energi på att klaga över det och inte lägga den energin på att försöka flytta härifrån?

Sverige må kanske vara trist, men usa(har familj som bott där, nyligen flyttat hem) skulle jag aldrig vilja bo i om jag inte var riktigt rik! Vi är sjukt bortskäma med det välfärdssystemet som vi har i Sverige, jämfört med usa så har vi det otroligt bra när det gäller sjukvård, dagis, jobb osv. De har inte alls samma säkerhet som vi har, det inser man när man flyttar utomlands kna jag säga. De familjemedlemmar jag har som bott där var helt sålda på usa ibörjan, sverige var sååå kasst jämfört med usa. Efter några år lät det inte likadant kan jag säga... Många tar de förmåner vi har för givet.

Svar på tråden Hatar verkligen Sverige.